Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34258
Title: Μοντελοποίηση μιας χοάνης "Inbound" μάρκετινγκ: Ποιό είναι το μοντέλο που περιγράφει καλύτερα τη συμπεριφορά και την επίδραση των μεταβλητών που επηρεάζουν την μετατροπή των «υποψήφιων» πελατών σε τελικούς πελάτες σε κάθε επίπεδο της χοάνης;
Authors: Ψαθόπουλος, Πέτρος
Advisor: Ντεγιαννάκης, Σταύρος
Keywords: Μάρκετινγκ;Marketing;Inbound Μάρκετινγκ;Inbound Marketing;Χοάνη Inbound Μάρκετινγκ;Inbound Marketing Funnel;Μοντελοποίηση;Modelling;Μοντέλο απόδοσης;Attribution Model;Συμπεριφορά καταναλωτή;Consumer behaviour;Μοντέλα αποφάσεων;Decision Models;Περιεχόμενο διαδυκτίου;Internet Content;Μαρκοβιανές αλυσίδες;Markov chains;Ποσοστό μετατροπής;Conversion rate
Issue Date: 2-Sep-2017
Abstract: Το “Inbound” μάρκετινγκ θεωρείται ένας σύγχρονος τρόπος απόκτησης πελατών προσπαθώντας να δημιουργήσει «σχετικό» περιεχόμενο που ενδιαφέρει και προσελκύει δυνητικούς πελάτες. Οι εταιρείες που επιλέγουν το “Inbound” μάρκετινγκ ως ένα από τα εργαλεία μάρκετινγκ και προώθησης πωλήσεων, δημιουργούν μια κλιμακωτή μηχανή μάρκετινγκ, η οποία λειτουργεί ως «χοάνη» που μετατρέπει τους «ανυποψίαστους περαστικούς» θεατές σε πελάτες, «καλλιεργώντας» τους και προωθώντας τους στα επόμενα στάδια της χοάνης. Μέσα στη «χοάνη» οι υποψήφιοι πελάτες μετατρέπονται κλιμακωτά από «ανυποψίαστους θεατές» σε «πιθανούς πελάτες» και τελικά σε πραγματικούς «πελάτες». Οι τεχνολογίες Διαδικτύου και διαδικτυακού περιεχομένου διαδραματίζουν βασικό ρόλο στη δημιουργία και προώθηση του σχετικού περιεχομένου με το οποίο γίνεται η «καλλιέργεια» των υποψήφιων πελατών. Τα ιστολόγια, οι δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι εκδόσεις ενημερωτικών φυλλαδίων, τα online βίντεο και σεμινάρια , τα ηλεκτρονικά βιβλία και τα ενημερωτικά δελτία, είναι μερικά από τα ευρέως χρησιμοποιούμενα μέσα παροχής περιεχομένου μιας τέτοιας στρατηγικής μάρκετινγκ. Σε αυτή τη διπλωματική εργασία πραγματοποιούμε μια βιβλιογραφική ανασκόπηση των διαθέσιμων επιστημονικών μοντέλων συμπεριφοράς καταναλωτών και προσδιορίζουμε τα χαρακτηριστικά εκείνα των μοντέλων που περιγράφουν καλύτερα τη συμπεριφορά μιας τέτοιας χοάνης “Inbound” μάρκετινγκ. Ερευνούμε τους τύπους περιεχομένου που χρησιμοποιούνται σήμερα στο “Inbound” μάρκετινγκ και προσδιορίζουμε τις παραμέτρους κάθε τύπου περιεχομένου που επηρεάζουν τη συμπεριφορά του μοντέλου σε σχέση με τους ρυθμούς μετατροπής σε κάθε βήμα της χοάνης. Κατηγοριοποιούμε τις παραμέτρους σε παραμέτρους σχετικές με το είδος του περιεχομένου και σε παραμέτρους ανεξάρτητες του είδους του περιεχομένου και συζητάμε κριτικά τον αντίκτυπο κάθε παραμέτρου στους ρυθμούς μετατροπής. Ολοκληρώνουμε αυτό το μέρος αναδεικνύοντας τη μεγάλη πολυπλοκότητα που ένα τέτοιο μοντέλο μπορεί να έχει, λόγω των πολλών ειδών περιεχομένου σε σχέση με τον συσχετισμό τους με τους πολλούς παράγοντες ανά είδος περιεχομένου που επηρεάζουν το ρυθμό μετατροπής μέσα στη «χοάνη». Πραγματοποιούμε μια βιβλιογραφική ανασκόπηση των μοντέλων απόδοσης μάρκετινγκ (“attribution models”) με σκοπό να χρησιμοποιήσουμε αυτήν την έννοια για να μοντελοποιήσουμε το παράδειγμα της «χοάνης» του “Inbound” μάρκετινγκ. Θεωρούμε ότι η ιδέα ενός “impression” σε ένα μοντέλο απόδοσης, είναι στην περίπτωση μιας «χοάνης» “Inbound” μάρκετινγκ μια προβολή ενός συγκεκριμένου τύπου περιεχομένου προς έναν δυνητικό πελάτη. Η μετατροπή (“conversion”) σε ένα μοντέλο απόδοσης, είναι η μετατροπή (“conversion”) στο επόμενο βήμα της «χοάνης». Αναγνωρίζουμε ότι ένα μοντέλο πιθανοτήτων είναι κατάλληλο για τη μοντελοποίηση της συμπεριφοράς της «χοάνης» του “Inbound” μάρκετινγκ και χρησιμοποιούμε ένα συγκεκριμένο μοντέλο βασισμένο σε Μαρκοβιανούς γράφους πιθανοτήτων των Andrel et al (2014) για να χαρτογραφήσουμε μια τέτοια συμπεριφορά, δίνοντας συγκεκριμένα παραδείγματα για τον τρόπο με τον οποίο αυτό το μοντέλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να περιγράψει μια «χοάνη» “Inbound” μάρκετινγκ. Συμπεραίνουμε ότι αυτό το μοντέλο απόδοσης μπορεί αποτελεσματικά να μοντελοποιήσει τη συμπεριφορά της «χοάνης» “Inbound” μάρκετινγκ.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PSATHOPOULOS Petros Dissertation.pdfΔιπλωματική Εργασία Ψαθόπουλος Πέτρος Modelling an Inbound marketing funnel1.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.