Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34242
Title: Στρατηγικές συμμαχίας ως απάντηση στην οικονομική κρίση: Μια μελέτη από την ελληνική αγορά
Authors: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Advisor: ΜΑΝΟΛΩΠΟΥΛΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Keywords: στρατηγική συμμαχία, παράγοντες επιτυχίας, οικονομική κρίση, Ελλάδα;strategic alliance, success factors, economic crisis, Greece
Issue Date: 2-Sep-2017
Abstract: Οι στρατηγικές συμμαχίες θεωρούνται ως επίσημες σχέσεις μεταξύ εταιρειών, με στόχο την επίτευξη οργανωτικών στόχων μέσω της συνεργασίας, αλλά και ως εταιρικό κοινωνικό κεφάλαιο. Οι στρατηγικές συμμαχίες περιλαμβάνουν κάθε είδους επίσημη ή ανεπίσημη συμφωνία συνεργασίας μεταξύ επιχειρήσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη μακροπρόθεσμων στρατηγικών στόχων αμοιβαίου οφέλους. Οι συμμαχίες είναι σημαντικές σήμερα, λόγω του αυξημένου ανταγωνιστικού κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις, αλλά και του ανταγωνισμού σε παγκόσμιο επίπεδο, πράγμα που σημαίνει ότι οι εταιρείες πρέπει να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες. Αυτό είναι ακόμη σημαντικότερο σε ορισμένες βιομηχανίες, όπως ο τουρισμός, όπου ο ανταγωνισμός και η προσπάθεια για την παροχή προϊόντων και υπηρεσιών που καθοδηγούνται σε μεγάλο βαθμό από τους πελάτες είναι ακόμη μεγαλύτερη. Σκοπός αυτής της μελέτης είναι να απεικονίσει τις δυνατότητες των στρατηγικών συμμαχιών ως απάντηση στις επιταγές της σύγχρονης αγοράς, όπως η τελευταία έχει διαμορφωθεί από την οικονομική κρίση. Η ποσοτική μέθοδος έρευνας με τη χρήση ερωτηματολογίου χρησιμοποιήθηκε σε ένα δείγμα 13 εταιρειών στην Ελλάδα. Η ανάθεση καθηκόντων / λειτουργίας σε εξωτερικούς συνεργάτες ήταν το βασικό κίνητρο πίσω από την απόφαση των εταιρειών να συμμετάσχουν σε μια στρατηγική συμμαχία. Οι στρατηγικές συμμαχίες οδήγησαν στην απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και σημαντικής γνώσης / τεχνογνωσίας. Οι εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα ισχυρίστηκαν ότι ανησυχούν για το αυξημένο κόστος λειτουργίας, αλλά και το αυξημένο επίπεδο ανταγωνισμού. Οι περισσότερες από τις εταιρείες είχαν μια θετική εμπειρία από τις στρατηγικές συμμαχίες που σχημάτισαν, καθώς χαρακτηρίστηκαν από την καλή επικοινωνία με τον συνεργάτη, εμπιστοσύνη, ασφάλεια, ενότητα, ικανοποίηση από τον εταίρο της συμμαχίας, κοινό όραμα της σχέσης, τους στόχους και τις συμφωνημένες στρατηγικές με το συνεργάτη, αλλά και όχι τόσο σημαντικές διαφορές στην επιχειρηματική κουλτούρα.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertation Papadopoulos Panagiotis.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.89 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.