Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34241
Title: Mobile Application for Remote Ordering in Venues: A start-up company in Greece
Authors: Pallikaris, Leonidas
metadata.dc.contributor.advisor: Chatzoglou, Prodromos
Keywords: Smartphone application;App;Remote ordering;Technology adoption model -TAM;Unified Theory of Acceptance and Use of Technology- UTAUT;Innovation Diffusion Theory – IDT;TAM2 & IDT hybrid model;Start-up company
Issue Date: 3-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία προσεγγίζει την διαδικασία δημιουργίας μιας νεοφυούς επιχείρησης, ξεκινώντας από μια επιχειρηματική ιδέα. Αφορά στην δημιουργία μιας εφαρμογής για κινητές συσκευές που θα δίνει την δυνατότητα ασύρματης παραγγελιοληψίας σε συμβεβλημένες επιχειρήσεις εστίασης (ρεστοράν, μπαρ, κλαμπ κλπ.). Προκειμένου να ελεγχθεί η βιωσιμότητα μιας τέτοιας επιχείρησης, πρέπει να ελεγχθεί η αποδοχή της συγκεκριμένης επιχειρηματικής ιδέας από υποψήφιους πελάτες, καθώς και να οριστεί το προφίλ του πελάτη στον οποίο θα έχει τη μεγαλύτερη αποδοχή. Υπάρχουν αρκετές θεωρίες που προσπαθούν να εξηγήσουν την ανθρώπινη συμπεριφορά όσον αφορά την αποδοχή νέας τεχνολογίας. Οι τρεις πιο διαδεδομένες από αυτές, ελέγχθηκαν ώς προς το πόσο μπορούσαν να μοντελοποιήσουν πιστότερα την συμπεριφορά των υποψηφίων πελατών σε σχέση με την προτεινόμενη εφαρμογή για κινητές συσκευές. Αυτές είναι: το Μοντέλο Υιοθέτησης της Τεχνολογίας (Technology Adoption Model – TAM), η Ενιαία Θεωρία Αποδοχής και Χρήσης της Τεχνολογίας (Unified Theory of Acceptance and Use of Technology – UTAUT) και η Θεωρία Διάχυσης της Καινοτομίας (Innovation Diffusion Theory – IDT). Ως πιο πιστό μοντέλο επιλέχθηκε η χρήση του υβριδικού μοντέλου ΤΑΜ2 με IDT, το οποίο δύναται να εξηγήσει σε μεγαλύτερο βαθμό την ανθρώπινη συμπεριφορά όσον αφορά στην επιρροή που δέχεται από εξωτερικούς παράγοντες, όπως Δημογραφικοί, Κοινωνικοί κλπ. Για την διερεύνηση της ορθότητας του μοντέλου, έγινε μια πρωτογενής έρευνα αγοράς μέσω της δημιουργίας σχετικού ερωτηματολόγιου, το οποίο διανεμήθηκε μέσω της πλατφόρμας Google Forms και απαντήθηκε από 131 άτομα. Τα αποτελέσματα της έρευνας υπέδειξαν ότι το μοντέλο έχει ισχυρούς δεσμούς μεταξύ των εξωτερικών και των εσωτερικών παραγόντων του και επίσης το προφίλ του υποψήφιου πελάτη, στον οποίο θα πρέπει να στραφεί η καμπάνια του Μάρκετινγκ, για να διαμορφώσει το προϊόν και να προσελκύσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό. Για την λειτουργία της επιχείρησης, διενεργήθηκε μια δευτερογενής έρευνα αγοράς, με σκοπό να ελεγχθεί το μέγεθος της αγοράς σε Ευρώ, στην οποία απευθύνεται η εφαρμογή και να πιστοποιηθεί η δυνατότητα βιωσιμότητας μιας νεοφυούς επιχείρησης. Τέλος ένα πενταετές οικονομικό πλάνο υπέδειξε το μέγεθος της αρχικής επένδυσης που θα χρειαζόταν μια τέτοια επιχειρηματική ιδέα για να εδραιωθεί.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Leonidas_Pallikaris_MBA-Dissertation.pdf
  Restricted Access
Main dissertation document4.06 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.