Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34223
Title: Προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και αγοραστική συμπεριφορά καταναλωτή: η περίπτωση των Ελλήνων καταναλωτών κατά τη διάρκεια της τρέχουσας οικονομικής κρίσης.
Authors: Καρανδρέα, Ελένη
Advisor: ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΡΙΦΙΛΗ-ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Keywords: Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη;Corporate Social Responsibility;ΕΚΕ;CSR;Αγοραστική Συμπεριφορά Καταναλωτή;Consumer Buying Behavior
Issue Date: 2-Sep-2017
Abstract: Παρά την πεποίθηση του Friedman (1970) ότι «η μόνη κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων είναι να χρησιμοποιήσουν τους πόρους τους και να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες που αποσκοπούν στην αύξηση των κερδών τους αρκεί να παραμένουν εντός των κανόνων του παιχνιδιού», η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) σταδιακά γίνεται ολοένα και περισσότερο σημαντική για πολλές εταιρείες. Οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες σήμερα έχουν δημιουργήσει τμήματα ΕΚΕ, απασχολούν ειδικούς και επικοινωνούν τα προγράμματα ΕΚΕ τους. Ακόμη και μικρές εταιρείες έχουν υιοθετήσει κάποιες πρακτικές ΕΚΕ που δεν κοστίζουν πολύ και είναι εύκολο να εφαρμοστούν. Υπάρχουν σχετικά προγράμματα από τον ΟΗΕ, την ΕΕ και άλλους οργανισμούς και θεσμούς καθώς και ένα Διεθνές Πρότυπο (ISO 26000:2010) για την ΕΚΕ. Η καταναλωτική συμπεριφορά των αγοραστών αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την υιοθέτηση πρακτικών εταιρικής κοινωνικής ευθύνης από τις εταιρείες. Οι καταναλωτές γίνονται πιο περιβαλλοντικά και ηθικά συνειδητοποιημένοι, ενώ έχουν περισσότερες επιλογές στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον μας, έτσι ώστε να λαμβάνουν υπόψη την ΕΚΕ όταν αποφασίζουν για τις αγορές τους. Παρότι η ΕΚΕ γίνεται όλο και πιο δημοφιλής και μελετάται από την ακαδημαϊκή κοινότητα, εξακολουθεί να μην υπάρχει αρκετή έρευνα σχετικά με τον αντίκτυπό της στην συμπεριφορά του καταναλωτή. Αυτή η διατριβή σκοπεύει να εστιάσει σε αυτό το κενό εξετάζοντας τον αντίκτυπο των προγραμμάτων ΕΚΕ στις αποφάσεις των Ελλήνων καταναλωτών. Η έρευνα αυτή θα ήταν χρήσιμη όχι μόνο για ακαδημαϊκούς σκοπούς αλλά και για πρακτικούς λόγους, καθώς θα βοηθούσε τις επιχειρήσεις να εκτιμήσουν κατά πόσον είναι προς το συμφέρον τους να επενδύσουν στην ΕΚΕ, ιδιαίτερα τις ελληνικές επιχειρήσεις, τα κεφάλαια των οποίων είναι περιορισμένα λόγω της συνεχιζόμενης ύφεσης και πρέπει να τοποθετούνται προσεκτικά, διατηρώντας παράλληλα τις τιμές των προϊόντων/υπηρεσιών σε προσιτές τιμές για τους ευαίσθητους στις αυξήσεις τιμών καταναλωτές.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KARANDREA ELENI - MBA DISSERTATION.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ3.31 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.