Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34218
Title: Η Εξέλιξη της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στον κλάδο Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών - Η περίπτωσης της Ericsson
Authors: Κόντης, Δημήτριος
Advisor: Γιαννακούρου, Μαρία
Keywords: Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη;Corporate Social Responsibility;Τεχνολογία Επικοινωνιών και Πληροφορικής;Information and Communication Technology
Issue Date: 2-Sep-2017
Abstract: Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αποτελεί μια πρακτική με διαρκώς αυξανόμενη διείσδυση στις επιχειρήσεις. Σταδιακά και κυρίως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο η αίσθηση ότι οι επιχειρήσεις οφείλουν να υπηρετούν εκτός από τους μετόχους σε κάποιο βαθμό και τον κοινωνικό περίγυρο στον οποίο δραστηριοποιούνται άρχισε να επεκτείνεται. Η ανάπτυξη των κοινωνικών και περιβαλλοντικών κινημάτων στις δεκαετίες του ’60 και του ’70, αλλά και η έκρηξη της παγκοσμιοποίησης στις αμέσως επόμενες δεκαετίες, οδήγησε στην υιοθέτηση πολιτικών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης από όλο και περισσότερες εταιρίες, ιδιαιτέρως δε πολυεθνικές, με δραστηριότητες σε διαφορετικές περιοχές του πλανήτη. Παράλληλα η ακαδημαϊκή έρευνα στο συγκεκριμένο πεδίο, με σειρά μελετών και προτάσεων, έδωσε το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο στις εταιρίες ώστε να επιλέξουν τις πολιτικές Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που ταιριάζουν στους σκοπούς και τις επιδιώξεις τους. Με την πάροδο των χρόνων και τη διαφοροποίηση των συνθηκών στο παγκόσμιο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον, η έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης απέκτησε βασικό ρόλο στην διαμόρφωση της στρατηγικής των εταιριών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ενσωμάτωση της έννοιας της βιωσιμότητας στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Συνεπώς το ζητούμενο για τις εταιρίες είναι η λειτουργία τους προς όφελος των μετόχων, με σεβασμό στις ανθρώπινες αξίες, το περιβάλλον, τους νόμους και την κοινωνία εν γένει, με τρόπο που να εξασφαλίζει την βιώσιμη ανάπτυξη και τις μελλοντικές γενιές. Η Ericsson ιδρύθηκε το 1876 και δραστηριοποιείται στο χώρο της τεχνολογίας των επικοινωνιών και της πληροφορικής. Έχει πελάτες σε πάνω από 180 χώρες σε όλο τον κόσμο και είναι από τους πρωτοπόρους στον τομέα των επικοινωνιών και της πληροφορικής με σημαντικές επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη. Παράλληλα έχει έντονη κοινωνική δράση με συμμετοχή σε δραστηριότητες σε πολλές περιοχές του πλανήτη, κυρίως σε συνεργασία με τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών αλλά και άλλων μη-κρατικών οργανισμών με ανάλογη δράση. Στην παρούσα εργασία θα μελετήσουμε τις εκθέσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Ericsson τα τελευταία 15 χρόνια και θα δούμε μέσω αυτών, πώς έχει εξελιχθεί η στρατηγική της εταιρίας σε αυτόν τον τομέα, στο διάστημα αυτό.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kontis-D-97490-Dissertation-2017.pdfΔιπλωματική εργασία1.4 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.