Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34213
Title: Coaching Secondary Educational Teachers
Authors: Καρατσιώλη, Ελισάβετ
Advisor: Μιχιώτης, Αθανάσιος
Keywords: Coaching;Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;Teachers
Issue Date: 2-Sep-2017
Abstract: Στην παρούσα Διπλωματική εργασία παρουσιάζεται ο θεσμός του Coaching στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως πρόγραμμα εκπαίδευσης και οργάνωσης των Εκπαιδευτικών (καθηγητών) στα Ελληνικά σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια. Στη διεθνή βιβλιογραφία καταγράφονται αρκετά στοιχεία για το Coaching ή με ελληνικούς όρους «προπόνηση/καθοδήγηση». Πρόκειται για μία μέθοδο που στοχεύει στην διδακτική ενίσχυση και παροχή στήριξης και βοήθειας των εκπαιδευτικών, νέων και παλιών, με στόχο την βελτίωση τόσο των ιδίων όσο κατ’ επέκταση του ίδιου του εκπαιδευτικού έργου. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε είναι ποιοτική και συμμετείχαν σε αυτή εκπαιδευτικοί που έχουν αναλάβει ρόλο Coach/ Mentor σε σχολεία του ιδιωτικού τομέα. Ένας από τους βασικούς περιορισμούς είναι ότι συμμετείχαν μόλις πέντε λόγω δυσκολίας ανεύρεσης περισσοτέρων. Μέσω συνεντεύξεων, οι συμμετέχοντες μας απάντησαν σε ερωτήσεις ανοικτού τύπου για την εμπειρία τους όσον αφορά το Coaching και τα αποτελέσματα που έχει η εφαρμογή του στις σχολικές μονάδες. Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης για τα σχολεία όπου εφαρμόζεται το Coaching σαν μέθοδος επαγγελματικής ανάπτυξης, έδειξαν ότι αυτή η μέθοδος όπως και άλλες που χρησιμοποιούνταν και χρησιμοποιούνται ακόμη στην Ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι ιδιαίτερα σημαντικές και χρήσιμες για την εξέλιξη των ίδιων των εκπαιδευτικών σε επαγγελματικό αλλά και ατομικό επίπεδο, καθώς και για την βελτίωση της επίδοσης των ίδιων των μαθητών. Συμπερασματικά, όπως απέδειξε και η έρευνα που διεξήχθη στα ελληνικά σχολεία, υπάρχει η δυνατότητα βελτίωσης και επιμόρφωσης όσον αφορά τις μεθόδους επαγγελματικής ανάπτυξης και ειδικότερα του Coaching. Το Εκπαιδευτικό σύστημα σε συνεργασία με τους κατάλληλους επιστήμονες με κατάλληλες σπουδές πάνω σε αυτές τις μεθόδους μπορεί να επιτύχει μακροπρόθεσμα, αναβάθμιση ολόκληρης της Ελληνικής Παιδείας, επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο υψηλό εκπαιδευτικό έργο ανάλογο εκείνου των προηγμένων χωρών.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ELISAVET_KARATSIOLI_DISSERTATION_MBA_2017.pdfΚυρίως άρθρο1.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.