Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34160
Title: Εκπαιδευτική ηγεσία και διοίκηση σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Διαμόρφωση καλών πρακτικών
Authors: Αργυρού, Ελευθερία
Advisor: Μιχιώτης, Αθανάσιος
Keywords: Διοίκηση σχολικών μονάδων;School Management and Administration;Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;Secondary Education;Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών;Teachers Training and Development;Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού έργου;Educational Project Evaluation;Καινοτομία;Innovation
Issue Date: 21-May-2017
Abstract: Οι παγκόσμιες κοινωνικοπολιτικές αλλαγές, δεν μπορούν παρά να επηρεάσουν το περιεχόμενο της παρεχόμενης Παιδείας και αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη σταδιακή καθιέρωση, παγκοσμίως, μίας τάσης προσαρμογής του σύγχρονου σχολείου στα νέα δεδομένα και ταυτόχρονης προσπάθειας βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου. Καθώς είναι αυταπόδεικτη η συμμετοχή και η συνεισφορά του εκπαιδευτικού στην προσπάθεια αυτή, κρίνεται αναγκαίος, μεταξύ άλλων, ο επαναπροσδιορισμός των επιμορφωτικών πολιτικών για τους εκπαιδευτικούς. Επιπρόσθετα, στο ίδιο πλαίσιο της ανανέωσης που απαιτεί το νέο status quo, εισάγεται η καινοτομία στη διδακτική και παιδαγωγική διαδικασία. Ταυτόχρονα αποτελεί πια κοινή παραδοχή πως η ανατροφοδότηση μέσω της αξιολόγησης των παραπάνω δράσεων και προγραμμάτων επικουρεί την προσπάθεια βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται οι απόψεις και οι στάσεις διευθυντών σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε θέματα που αφορούν την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά και το περιεχόμενο και το ρόλο της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, μελετάται η άποψη των Διευθυντών για την παρεχόμενη επιμόρφωση σε θέματα καινοτόμων δράσεων που υλοποιούνται στα σχολεία. Καταγράφεται το ποσοστό της διεισδυτικότητας των καινοτομιών αυτών στα σχολεία και η άποψη των Διευθυντών για τη σημασία των καινοτόμων προγραμμάτων στην ανάπτυξη των μαθητών και των εκπαιδευτικών, καθώς και οι δυσκολίες υλοποίησής τους. Επιπρόσθετα, διερευνάται η άποψη των Διευθυντών για τις κύριες πηγές χρηματοδότησης σε θέματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης και καινοτόμων δράσεων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ποιοτικής ερευνητικής προσέγγισης με τη χρήση κατάλληλα διαμορφωμένου ερωτηματολογίου που διανεμήθηκε στους διευθυντές μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Καταγράφηκαν οι απόψεις 151 διευθυντών και τα αποτελέσματα της έρευνας καταμαρτυρούν πως οι διευθυντές προσδίδουν αξία στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Επιπλέον, θεωρούν πως η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι αναγκαία για την επαγγελματική και προσωπική τους ανάπτυξη, αλλά κυρίως για την ανάπτυξη των μαθητών τους. Κρίνουν απαραίτητη την εφαρμογή καινοτομιών στα σχολεία και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα καινοτόμων δράσεων και προγραμμάτων, όπως επίσης και την αξιολόγηση αυτών.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MBA-ARGYROU-E-DISSERTATION.pdfΔιπλωματική εργασία2.08 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.