Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34102
Title: Παραδοσιακές και νέες επικοινωνιακές στρατηγικές στον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο.
Authors: Μπαμπιονιτάκη, Θεοδοσία
Advisor: ΤΣΟΥΡΒΑΚΑΣ , ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Keywords: Κινηματογράφο;Μάρκετινγκ;Ελληνικός Κινηματογράφος;Στρατηγικές επικοινωνίας;Παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας;Σύγχρονα μέσα επικοινωνίας
Issue Date: 14-May-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό να διερευνήσει τις επικοινωνιακές στρατηγικές που ακολουθούνται στον κινηματογράφο και ειδικότερα στον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο. Στόχος ήταν η καταγραφή και ανάλυση των στρατηγικών επικοινωνίας που ακολουθούνται για την προώθηση μιας κινηματογραφικής παραγωγής, οι λόγοι για τους οποίους επιλέγονται κάθε φορά οι συγκεκριμένες πρακτικές και η σύγκριση των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας με τα παραδοσιακά μέσα. Στα κεφάλαια της βιβλιογραφικής επισκόπησης, αρχικά γίνεται μια αναδρομή στην ιστορική εξέλιξη της βιομηχανίας του κινηματογράφου, αναλύοντας το φαινόμενο του Χόλυγουντ κι έπειτα εστιάζοντας στον ευρωπαϊκό κινηματογράφο. Στη συνέχεια, γίνεται ανάλυση της έννοιας του μάρκετινγκ στον κινηματογράφο, εξετάζεται η αντιμετώπιση των κινηματογραφικών παραγωγών ως brands, παρουσιάζονται οι διαδικασίες του κινηματογραφικού μάρκετινγκ ενώ ορίζονται τα συνήθη μέσα επικοινωνίας που χρησιμοποιούνται για την προώθηση των κινηματογραφικών παραγωγών, συγκρίνοντας τα παραδοσιακά μέσα με τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας του ψηφιακού περιβάλλοντος. Η τελευταία ενότητα της βιβλιογραφικής επισκόπησης, εστιάζει στον ελληνικό κινηματογράφο, ξεκινώντας από μια ιστορική αναδρομή και στη συνέχεια παρουσιάζοντας τους φορείς προώθησης . Το θεωρητικό πλαίσιο καταλήγει με την μελέτη και ανάλυση των στρατηγικών επικοινωνίας που επιλέχθηκαν σε τρεις περιπτώσεις του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου: στην ταινία “Ένας Άλλος Κόσμος” του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, στην τανίας “Κυνόδοντας” του Γιώργου Λάνθιμου και στην ταινία “Ρόζα Της Σμύρνης” του Γιώργου Κορδέλλα. Στην ενότητα της μεθοδολογίας, γίνεται αναφορά στην πρωτογενή έρευνα που διεξήχθη μέσω ερωτηματολογίων που στάλθηκαν σε ειδικούς της βιομηχανίας του κινηματογράφου, αλλά και με ερωτηματολόγιο που στάλθηκε σε δείγμα κοινού που παρακολουθεί κινηματογράφο. Στη συνέχεια γίνεται ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας, όπου παρουσιάζονται οι απόψεις των ειδικών για τα μέσα επικοινωνίας, την αποτελεσματικότητά τους, τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο σύγχρονος ελληνικός κινηματογράφος. Επιπρόσθετα παρουσιάζονται οι προτιμήσεις του κοινού, από πού επιλέγουν να αντλήσουν πληροφορίες σχετικά με κάποια ταινία και ποια μέσα επικοινωνίας φαίνεται να επηρεάζουν περισσότερο την επιλογή κατανάλωσης κάποιας κινηματογραφικής ταινίας. Στο τελευταίο κεφάλαιο, γίνεται ανάλυση των συμπερασμάτων και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DIPLWMATIKH_BAMPIONITAKI THEODOSIA.pdfΔιπλωματική εργασία3.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.