Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33770
Title: ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ/ΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. ΓΝΩΜΕΣ, ΚΡΙΣΕΙΣ, ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΟΤΕΡΗ ΠΑΡΟΧΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΓΝΩΣΗΣ
Authors: ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΟΥ, ΜΑΡΙΑ
Keywords: ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Issue Date: Nov-2016
Abstract: Στο πρόγραμμα σπουδών των περισσοτέρων ιατρικών σχολών παραδοσιακά περιλαμβάνεται η θεωρητική κατάρτιση των φοιτητών μέσα από μαθήματα θεωρητικών διαλέξεων και η πρακτική τους άσκηση, αρχικά μέσα από εργαστηριακά μαθήματα και έπειτα μέσα από την κλινική άσκηση. Ο βασικός στόχος των προγραμμάτων σπουδών είναι η μετάδοση γνώσεων και η ανάπτυξη δεξιοτήτων, στάσεων και συμπεριφορών που θα οδηγήσουν τους πτυχιούχους των σχολών των επαγγελμάτων υγείας στην καλή άσκηση και άρτια εκπαίδευσή τους. Στα κλινικά μαθήματα επιδιώκεται η ανάπτυξη βασικών κλινικών δεξιοτήτων με τη μέθοδο της ηλεκτρονικής μάθησης. Οι εφαρμογές εικονικών ασθενών εξασκούν τους φοιτητές στη λήψη αποφάσεων σε ένα περιβάλλον που δεν θέτει σε κίνδυνο την υγεία των ασθενών. Σκοπός: Η παρούσα μελέτη έχει στόχο να διερευνήσει τις απόψεις των φοιτητών για την θεωρητική και κλινική τους εκπαίδευση. Υλικό και μέθοδος: Πρωτογενής έρευνα με ερωτηματολόγιο με τη μέθοδο της προσωπικής συνέντευξης στην οποία συμμετείχαν 241 φοιτητές/τριες, πανεπιστημιακών και περιφερειακών νοσοκομείων, Ιατρικών Σχολών, ΤΕΙ και ΔΙΕΚ. Αποτελέσματα: Με βάση τη επεξεργασία των αποτελεσμάτων οι φοιτητές πιστεύουν ότι το πρόγραμμα σπουδών είναι συναφές με το μελλοντικό τους επάγγελμα. Είναι ικανοποιημένοι από τις παροχές των Σχολών προς αυτούς και ιδιαίτερα από το έντυπο επιστημονικό υλικό - συγγράμματα, βιβλιοθήκες, όπως επίσης και από την κριτική που τους ασκείται από τους καθηγητές την οποία βλέπουν ως εποικοδομητική. Λόγοι όπως, αδιάφορο αντικείμενο σπουδών, συμπεριφορά προσωπικού κλινικών και μη προσιτοί καθηγητές φαίνεται να μην αποτελούν αφορμές απουσίας από τα μαθήματα. Πιστεύουν όμως ότι ο όγκος των περιστατικών που αντιμετωπίζουν στην κλινική τους πρακτική δεν είναι εκπαιδευτικά επαρκής. Ως δύο βασικοί λόγοι αποτροπής άσκησης του επαγγέλματος προκρίνονται οι δυσμενείς συνθήκες εργασίας και οι χαμηλές αποδοχές. Επίσης δείχνουν με σχετικά μεγάλο ποσοστό, περίπου στο 35,0%, να μην είναι ευχαριστημένοι από το πρόγραμμα σπουδών. Παρουσιάζονται ιδιαίτερα απαισιόδοξοι, όσο αφορά το επαγγελματικό τους μέλλον, τη στιγμή που στην ερώτηση για τις προοπτικές μελλοντικής απασχόλησης το ποσοστό των αρνητικών απαντήσεων είναι αρκετά υψηλό, περίπου ο ένας στους δύο, κοντά στο 45,0%. Όσο αφορά την τεχνολογία - εικονικοί ασθενείς, προσομοιώσεις, εξ αποστάσεως εκπαίδευση - προκύπτουν πολύ χαμηλές τιμές εμπιστοσύνης σε τέτοιες μεθόδους, και αυτό μπορεί να οφείλεται στην έλλειψη εμπειρίας από τέτοιες πρακτικές. Οι φοιτητές δείχνουν να πιστεύουν ότι, η δια ζώσης πρακτική εκπαίδευση μέσα στην κλινική δεν μπορεί να υποκατασταθεί. Τέλος ασπάζονται την άποψη, ότι το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης είναι απαραίτητο για την επαγγελματική τους αποκατάσταση (43,6%). Από την συνολική αποτίμηση των αποτελεσμάτων της παρούσας έρευνας, προκύπτει ότι πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις στην οργάνωση των σπουδών και στην αξιοποίηση και χρησιμοποίηση της υλικοτεχνικής υποδομής των νοσοκομειακών ιδρυμάτων, παρεμβάσεις που θα έχουν θετικό πρόσημο στη θεωρητική και κλινική εκπαίδευση των φοιτητών. Συμπεράσματα: Είναι αναγκαίο να γίνουν ουσιαστικές παρεμβάσεις στο περίγραμμα σπουδών για καταστεί πιο αποδοτική η διασύνδεση της θεωρίας με την κλινική πρακτική. Η κλινική εκπαίδευση είναι θεμελιώδης, γιατί μετουσιώνει τη θεωρητική γνώση των φοιτητών, σε πράξη και κλινική δεξιότητα και επίσης διαμορφώνει πρότυπα επαγγελματικής συμπεριφοράς.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΜΥ Πτυχιακή Εργασία Μαρία Ρουμελιώτου.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.