Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33747
Title: Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΑΛΩΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ.
Authors: ΣΠΥΡΑΚΗ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Keywords: εκπαίδευση ενηλίκων;ευάλωτες κοινωνικά ομάδες;κρατούμενοι, εκπαίδευση κρατουμένων;σχολεία δεύτερης ευκαιρίας
Issue Date: Nov-2016
Abstract: Η εκπαίδευση συνιστά δικαίωμα κάθε πολίτη, συμπεριλαμβανομένων των κρατουμένων. Η εκπαίδευση των ενήλικων κρατουμένων προβλέπεται από το Σύνταγμα και την ελληνική νομοθεσία και συγχρόνως περιλαμβάνεται σε ευρωπαϊκές οδηγίες και διεθνή νομικά κείμενα. Εκτός από την παροχή γνώσεων και την απόκτηση δεξιοτήτων στους κρατούμενους, προσφέρει επίσης ένα αποτελεσματικό μέσο για τη διαχείριση των «δεινών του εγλεισμού». Στην Ελλάδα η εκπαίδευση των ενήλικων κρατουμένων εμφανίζει συνεχώς εξελικτική πορεία. Αρχίζοντας, ουσιαστικά, από τα μέσα του 20ού αιώνα, η εκπαίδευση των κρατουμένων ακολουθεί τις φάσεις εξέλιξης του θεσμού της εκπαίδευσης ενηλίκων της χώρας, προσαρμοσμένη στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ομάδας των κρατουμένων, κυρίως το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, την πρώιμη διακοπή της βασικής εκπαίδευσης, τις μαθησιακές δυσκολίες, τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών, την ύπαρξη ψυχικών παθήσεων, την ανεργία, την έλλειψη στέγης, την παραβατικότητα, την ψυχολογική επιβάρυνση. Σκοπός της μελέτης αυτής είναι να αποτυπώσει την πορεία της εκπαίδευσης των ενήλικων κρατουμένων στις φυλακές της Ελλάδας και να προβεί σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στους προϊσταμένους των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας των φυλακών της χώρας κατά το χρονικό διάστημα 01-14 Ιουνίου 2016 με τη χρήση σχετικού ερωτηματολογίου. Οι στόχοι της έρευνας περιλάμβαναν την αναζήτηση των εκπαιδευτικών αναγκών των κρατουμένων, τις ιδιαιτερότητες που παρατηρούνται στην εκπαίδευση των ενήλικων κρατουμένων, τα χαρακτηριστικά του θεσμικού και λειτουργικού πλαισίου, καθώς και προτάσεις για τη βελτίωση της εκπαίδευσης των κρατουμένων. Από την επεξεργασία των δεδομένων προκύπτει ότι οι κρατούμενοι έχουν ανάγκη τόσο τυπικής όσο και μη τυπικής εκπαίδευσης και ότι η εκπαίδευση των κρατουμένων ενσωματώνει ποικίλες ιδιαιτερότητες, συνοδεύεται από περιορισμούς και εμπόδια και χρήζει βελτίωσης όσον αφορά στην οργάνωση, τη θεματολογία και την επιμόρφωση των εκπαιδευτών. Στις προσπάθειες βελτίωσης μπορεί να αξιοποιηθεί η εμπειρία άλλων χωρών στην εκπαίδευση ενήλικων κρατουμένων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cristina spiraki.PDFΚυρίως σώμα διπλωματικής1.55 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.