Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33723
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαναγιωτόπουλος, Γεώργιος-
dc.contributor.authorΚΡΑΒΒΑΡΙΤΗ, ΗΛΙΑΝΑ-
dc.date.accessioned2016-11-03T07:17:15Z-
dc.date.available2016-11-03T07:17:15Z-
dc.date.issued2016-09-25-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/33723-
dc.description.abstractΑντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η ανάλυση του δημόσιου κόστους λειτουργίας των Σ.Δ.Ε. και η καταγραφή των απόψεων των Διευθυντών τους σχετικά με την οικονομική τους διαχείριση, έτσι ώστε να είναι αποδοτικότερη η αξιοποίηση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων με βάση τις ανάγκες του κάθε Σ.Δ.Ε.. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας πραγματοποιείται περιγραφή της εξέλιξης της Διά Βίου Μάθησης στην Ελλάδα εστιάζοντας στο θεσμό των Σ.Δ.Ε., στο πλαίσιο λειτουργίας του, καθώς και στο κόστος και τις πηγές χρηματοδότησής του. Επίσης, παρουσιάζονται βασικά σημεία της θεωρίας των οικονομικών της εκπαίδευσης και αναλύεται το κόστος και τα οφέλη της επένδυσης στην εκπαίδευση. Τον πληθυσμό-στόχο της έρευνας αποτέλεσαν οι Διευθυντές των Σ.Δ.Ε. κατά τη σχολική χρονιά 2014-2015, ενώ ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου. Για τον υπολογισμό του δημοσίου κόστους συλλέχθηκαν στοιχεία από το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ., το φορέα υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου, κατόπιν χορήγησης σχετικής άδειας. Τα αποτελέσματα της έρευνας, εκτός των άλλων, έδειξαν ότι καθώς αυξάνεται ο αριθμός των εκπαιδευομένων ανά Σ.Δ.Ε., μειώνεται το ετήσιο δημόσιο κόστος ανά εκπαιδευόμενο. Οι κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν το δημόσιο κόστος λειτουργίας των Σ.Δ.Ε. είναι ο αριθμός των εκπαιδευόμενων, οι αμοιβές του εκπαιδευτικού και του διοικητικού προσωπικού και οι λειτουργικές τους δαπάνες. Παράλληλα, αναδείχθηκαν τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Διευθυντές στην οικονομική διαχείριση των Σ.Δ.Ε. και καταγράφηκαν οι τρόποι αντιμετώπισής τους. Η πλειοψηφία των Διευθυντών θεωρεί ότι τα ποσά της χρηματοδότησης που έλαβαν δεν επαρκούσαν για να καλύψουν όλες τις ανάγκες του Σ.Δ.Ε. και για το σκοπό αυτό περιόρισαν τις δαπάνες ή απευθύνθηκαν σε φορείς της τοπικής κοινωνίας για υποστήριξη. Τέλος, διατυπώθηκαν προτάσεις από τους Διευθυντές για την αποδοτικότερη αξιοποίηση των οικονομικών πόρων των Σ.Δ.Ε., όπως και προτάσεις για μελλοντική έρευνα.el
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel
dc.language.isoΕλληνικά-elel
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel
dc.relationΣχεδιασμός, Διοίκηση, Αξιολόγηση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων: Στοιχεία Κοινωνικό-οικονομικής Λειτουργίας και Θεσμικού Πλαισίου. (τόμος Α’)./ Βεργίδης, Δ. & Πρόκου, Ε. (2005).el
dc.relationΜεθοδολογία Εκπαίδευσης Ενηλίκων: Θεωρητικό πλαίσιο και προϋποθέσεις μάθησης. (τόμος Α’) /Κόκκος, Α. (2005).el
dc.subjectΣχολεία Δεύτερης Ευκαιρίαςel
dc.subjectSecond Chance Schoolsel
dc.subjectΕκπαίδευση Ενηλίκωνel
dc.subjectAdult Educationel
dc.subjectΚόστος Εκπαίδευσηςel
dc.subjectCost of Educationel
dc.subjectΔημόσιο Κόστοςel
dc.subjectPublic Costel
dc.titleΗ Οικονομική Διάσταση των Δομών Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Η περίπτωση των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας.el
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Thesisel
dc.title.titlelatinThe economic dimension of Adult Education structures. The case of Second Chance Schools.el
dc.description.abstractlatinThe purpose of this study is to analyze the public operating cost of Second Chance Schools and record the views of the directors on their financial management in order to be more efficient utilization of available financial resources based on the needs of each Second Chance Schools. In the theoretical part of the study there is a description of the development of Lifelong Learning in Greece focusing on the institution of Second Chance Schools in the operating framework, the costs and funding sources. Also presented key points of the theory economics of education and analyzed the cost and the benefits of investing in education. The population - target of the investigations are the Directors of Second Chance Schools during the school year 2014 - 2015, and as a research tool used a questionnaire with closed questions and open-ended questions. To estimate the public the Youth and Lifelong Learning Foundation, which is responsible body for the Second Chance Schools, provided the data following official permission. The results of this research showed that when the number of trainees per Second Chance School increases the annual government cost per student is reduced. The main factors affecting the public cost of operating Second Chance Schools are the number of trainees, salaries of teachers and administrative staff and their operating costs. At the same time, we highlighted the main problems faced by Directors in the financial management of Second Chance Schools and ways to overcome them recorded. The majority of Directors claims that the amounts of funding received is not sufficient to cover all the needs of Second Chance School and to this end they have cut spending or sent to an institution in the local community for support. Finally, proposals were made by the Directors for the efficient use of financial resources of Second Chance Schools as suggestions for future research.el
dc.bibliography.number5el
dc.audienceΕΚΕ51el
dc.coverage.pages102el
dc.coverage.references39el
dc.coverage.appendixes2el
dc.description.otherΠεριέχει: πίνακες και διαγράμματα.el
dc.contributor.advisor1Φραγκούλης, Ιωσήφ-
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΡΑΒΒΑΡΙΤΗ ΗΛΙΑΝΑ- ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
  Restricted Access
Κυρίως σώμα διπλωματικής1.99 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.