Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33714
Title: Αξιοποίηση των Web2.0 εργαλείων στην εκπαίδευση ενηλίκων: Διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευόμενων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας-Σ.Δ.Ε
Authors: ΜΑΝΟΥ, ΦΛΩΡΑ
Keywords: Web2.0;Εφαρμογές Κοινωνικού Λογισμικού;Εκπαίδευση Ενηλίκων;Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Issue Date: 2-Nov-2016
Abstract: Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις, αντιλήψεις και στάσεις Εκπαιδευτών και Εκπαιδευομένων τεσσάρων Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας της χώρας, πιο συγκεκριμένα του ΣΔΕ Αχαρνών, του ΣΔΕ Ιωαννίνων, του ΣΔΕ Νεάπολης και του ΣΔΕ Πυλαίας αναφορικά με την αξιοποίηση των Web2.0 εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Με την παρούσα Άδεια Έγκρισης Διεξαγωγής Έρευνας: ΑΔΑ-3914/192/15.04.2016. Οι επιμέρους στόχοι της έρευνας ήταν να καταγραφούν οι απόψεις τους για τις εφαρμογές κοινωνικού λογισμικού. Πιο αναλυτικά να αναδειχθούν οι γνώσεις και οι ικανότητες διαχείρισης, να καταγραφούν οι απόψεις και οι στάσεις τους για τη χρήση των Web2.0 εφαρμογών και για την αποτελεσματικότητά τους στην εκπαιδευτική διεργασία καθώς και να παρουσιαστούν οι παράγοντες που προάγουν και αναχαιτίζουν την εφαρμογή τους στη διεργασία της μάθησης. Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της έρευνας πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα. Χρησιμοποιήθηκε διπλό ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου για εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους αντίστοιχα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι γνώσεις των εκπαιδευομένων στα Web2.0 εργαλεία είναι μάλλον ανεπαρκείς. Αναδεικνύεται όμως πως οι εκπαιδευόμενοι θεωρούν την ένταξη των Web2.0 εργαλείων στην εκπαιδευτική διεργασία πολύ σημαντική. Οι εκπαιδευτές δηλώνουν ότι γνωρίζουν πολύ καλά τα Web2.0 εργαλεία, αλλά παρατηρείται από μέρους τους αδυναμία ένταξης και χρήσης των εργαλείων στη διδασκαλία. Η έρευνα ανέδειξε επίσης εμπόδια και μειονεκτήματα τα οποία δυσχεραίνουν και αναστέλλουν την εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία όπου μεταξύ άλλων είναι η έλλειψη καλών πρακτικών, υποδομών, χρόνου, υποστήριξης καθώς προβλήματα που εκπηγάζουν από τη συνεχή εξέλιξη και επικαιροποίηση των Web2.0 εργαλείων. Με βάση τα ευρήματα της έρευνας στο τέλος της εργασίας διατυπώνουμε προτάσεις και παραδείγματα εφαρμογών υποστηριζόμενα από τους συμμετέχοντες στην έρευνα αυτή με στόχο την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των Web2.0 εφαρμογών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MANOU_FLORA MASTER_THESIS.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.