Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33708
Title: Το εσωτερικό μάρκετινγκ στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις-Διερεύνηση εφαρμογής του εσωτερικού μάρκετινγκ σε ξενοδοχεία 4* και 5* του νομού Χανίων
Authors: ΜΠΟΓΡΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Advisor: Ζούνη, Γεωργία
Keywords: μάρκετινγκ;marketing;ξενοδοχεία;hotels
Issue Date: 25-Sep-2016
Abstract: Το εσωτερικό μάρκετινγκ αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για τις σύγχρονες επιχειρήσεις και οργανισμούς. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η εφαρμογή του στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, καθώς σύμφωνα με τις αρχές του εσωτερικού μάρκετινγκ υπάρχει άμεση συσχέτιση στην ικανοποίηση του εργαζόμενου και στην ικανοποίηση του πελάτη. Αυτό έχει σαν συνέπεια ότι για να εξασφαλίσει μία επιχείρηση την ικανοποίηση των πελατών της θα πρέπει πρώτα να έχει μεριμνήσει για την ικανοποίηση του προσωπικού της μιας και οι ίδιοι διαχειρίζονται την προσφερόμενη υπηρεσία και αποτελούν μέρος αυτής της διαδικασίας. Μέσα από την βιβλιογραφία / αρθρογραφία, έχουμε δει τις απόψεις ότι το εσωτερικό μάρκετινγκ πρέπει να προηγείται του εξωτερικού μάρκετινγκ ή / και ότι αυτά τα δύο (εξωτερικό και εσωτερικό μάρκετινγκ) πρέπει να αλληλοσυμπληρώνονται με σκοπό να επιτύχει μία επιχείρηση τους στόχους της. Στην παρούσα μελέτη αρχικά πραγματοποιείται μία δευτερογενή έρευνα μέσα από την διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία σχετικά με την θεωρία του εσωτερικού μάρκετινγκ και στην συνέχεια το θεωρητικό μέρος συμπληρώνει η διεξαγωγή πρωτογενούς έρευνας. Η πρωτογενή έρευνα επικεντρώνεται στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στον νομό Χανίων και εξετάζει κυρίως τα εξής: (α) Μέτρηση της εφαρμογής του εσωτερικού μάρκετινγκ καθώς και μέτρηση της ικανοποίησης από την εργασία στα ξενοδοχεία της συγκεκριμένης περιοχής και (β) Διερεύνηση της αντίληψης δύο διαφορετικών δειγμάτων (προϊστάμενοι - λοιπό διοικητικό προσωπικό και υφιστάμενοι – εργαζόμενοι) σε θέματα εσωτερικού μάρκετινγκ, αλλά και του βαθμού αντίληψης σχετικά με την ικανοποίηση από την εργασία. Τα αποτελέσματα της έρευνας μας οδηγούν σε χαμηλά ποσοστά εφαρμογής του εσωτερικού μάρκετινγκ στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στις περισσότερες από τις διαστάσεις του εσωτερικού μάρκετινγκ. Η έκβαση αυτή της έρευνας μας δείχνει ότι τα ξενοδοχεία δεν μπορούν να εξασφαλίσουν μία σταθερά υψηλή, συνεχόμενη και ποιοτική παροχή υπηρεσιών στους πελάτες τους και ως εκ τούτου προκύπτουν αρνητικά αποτελέσματα από την μη ικανοποίηση των πελατών. Οι συνέπειες των μη ικανοποιημένων πελατών είναι γνωστές. Ο μη ικανοποιημένος πελάτης εκτός του ότι είναι ένας δυσαρεστημένος πελάτης ο οποίος όχι μόνο δεν θα είναι πιστός ή επαναλαμβανόμενος πελάτης, αλλά θα είναι και το άτομο εκείνο το οποίο θα διαφημίσει αρνητικά την εκάστοτε επιχείρηση και στην συνέχεια θα προτιμήσει τον εκάστοτε ανταγωνιστή. Τέλος, παρατίθενται οι προτάσεις για την βελτίωση της εφαρμογής του εσωτερικού μάρκετινγκ στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις αλλά και γενικότερα στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, αλλά και μελλοντικές προτάσεις για περαιτέρω έρευνα στον τομέα του εσωτερικού μάρκετινγκ.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
διπλωματική εργασία 2016.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.4 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.