Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33675
Title: «ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΉΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑΤΡΩΝ- ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ. ΤΑ ΑΠΟΡΡΕΟΝΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ»
Authors: ΓΚΑΡΤΖΟΝΙΚΑ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΙΟΣ ΔΡ.
Keywords: ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΙΑΤΡΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ ΣΤΥΛ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ
Issue Date: 6-Oct-2016
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Υπόβαθρο: Η διεπιστημονική συνεργασία, μεταξύ γιατρών και νοσηλευτών, αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη διασφάλιση ποιοτικών κλινικών αποτελεσμάτων. Στο σύγχρονο απαιτητικό νοσοκομειακό περιβάλλον, παράγοντες, όπως η επικοινωνία διασφαλίζουν την επιστημονική διάδραση. Προβλήματα στην επικοινωνία, καθώς και ένα πλήθος άλλων παραγόντων ευνοούν την δημιουργία συγκρούσεων μεταξύ του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού. Η αποτελεσματική διαχείριση των συγκρούσεων, συμβάλλει σημαντικά στην ολοκληρωμένη φροντίδα των ασθενών και την ικανοποίησή τους. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι να διερευνήσει τη σχέση ανάμεσα στη διεπαγγελματική συνεργασία και την επικοινωνία των γιατρών και των νοσηλευτών και την ικανοποίηση των ασθενών. Η επαρκής κατανόηση των αναπόφευκτων συγκρούσεων, που δημιουργούνται στο κλινικό περιβάλλον και οι τρόποι διαχείρισής τους επηρεάζουν τη φροντίδα και την ικανοποίηση των ασθενών, και αναλύονται στην παρούσα εργασία. Υλικό-Μέθοδος: Το δείγμα της μελέτης αποτελούσαν 101 άτομα, εκ των οποίων 51 ήταν οι γιατροί και 50 οι νοσηλευτές, ενώ οι ασθενείς που συμμετείχαν στην έρευνα αριθμούσαν τους 114. Για την εκτίμηση της διεπιστημονικής συνεργασίας και της επικοινωνίας, χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο «Communication and collaboration among Physicians and nurses» ( CCCT – TOOL), ενώ για την μέτρηση και τον τρόπο διαχείρισης των συγκρούσεων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο CRQ (Confict Resolution Questionnaire) καθώς και μια τροποποιημένη ελληνική έκδοση του ερωτηματολογίου ROCI-II (Rahim Organizational Conflict Inventory). Η ικανοποίηση των ασθενών μετρήθηκε με ένα τροποποιημένο και βασισμένο σε προηγούμενες πτυχιακές εργασίες του ΕΑΠ (Βασιλιάγκου Σ, 2013, Κατσαμάκα B, 2008). Τα δεδομένα αναλύθηκαν με χρήση του προγράμματος IBM SPSS Statistics 21.0 Αποτελέσματα: Από τα αποτελέσματα της παρούσας εργασίας διαπιστώνεται, ότι οι Γιατροί και οι νοσηλευτές στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων, έχουν ένα καλό επίπεδο συνεργασίας και διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις συγκρούσεις που προκύπτουν μεταξύ τους, στο καθημερινό κλινικό σκηνικό. Το στυλ αντιμετώπισης συγκρούσεων που υιοθετείται συχνότερα στο συγκεκριμένο Νοσοκομείο από τους νοσηλευτές είναι το συμβιβαστικό. Η παραπάνω διεπαγγελματική συνεργασία, αποτυπώνεται και στην αυτοαναφερόμενη ικανοποίηση των ασθενών, που νοσηλεύτηκαν, την περίοδο της μελέτης στο παραπάνω, νοσοκομείο. Συμπεράσματα: Η παρούσα έρευνα δείχνει πως η διεπαγγελματική σχέση, των νοσηλευτών και των γιατρών του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων, είναι αρκετά καλή ενώ δεν εμπλέκονται εύκολα σε συγκρούσεις, γεγονός το οποίο συμβάλλει στη συνολική ικανοποίηση των νοσηλευθέντων ασθενών.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Master_Gartzonika_maria.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ2.67 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.