Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33652
Title: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΣΘΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
Authors: ΚΑΡΑΜΕΤΟΥ, ΑΡΤΕΜΗΣΙΑ
Advisor: ΔΟΜΑΓΕΡ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ,Δρ
Keywords: ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ
Issue Date: 4-Oct-2016
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Εισαγωγή: Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας συνδέεται άμεσα με την ικανοποίηση των καταναλωτών από τις υπηρεσίες και έχει κερδίσει τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον του επιστημονικού χώρου και του τομέα υγείας ανά τον κόσμο. Ο βαθμός στον οποίο παραμένουν ικανοποιημένοι οι ασθενείς-καταναλωτές από την περίθαλψη που δέχθηκαν αποτελεί στρατηγικό εργαλείο για τη βελτίωση της παρεχόμενης ποιότητας των υπηρεσιών υγείας. Διάφορα ερευνητικά δεδομένα έχουν συνδράμει στην πρόγνωση κάποιων καθολικών παραγόντων που επηρεάζουν και διαμορφώνουν το βαθμό της ικανοποίησης των αποδεκτών των υπηρεσιών υγείας. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η εκτίμηση και σύγκριση του βαθμού ικανοποίησης των ασθενών-χρηστών των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας ενός στρατιωτικού νοσοκομείου της Αθήνας και ενός πολιτικού νοσοκομείου, καθώς και η αναζήτηση των προγνωστικών παραγόντων του βαθμού ικανοποίησης. Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε μία ποσοτική πρωτογενή έρευνα με σκοπό τη διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης των καταναλωτών υπηρεσιών υγείας ενός στρατιωτικού νοσοκομείου της Αθήνας και ενός πολιτικού νοσοκομείου, με τη χρήση δύο έτοιμων μεταφρασμένων ερωτηματολογίων (VSQ-9 και PSQ-18). Το μέγεθος του δείγματος αποτέλεσαν 206 ασθενείς (104 από πολιτικό και 102 ασθενείς από στρατιωτικό νοσοκομείο των Αθηνών). Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν με τυχαία δειγματοληψία από ενήλικες που επισκέφτηκαν τα τακτικά εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων είτε ως ασθενείς είτε ως συνοδοί, σε δίμηνη χρονική διάρκεια. Αποτελέσματα: Η παρούσα μελέτη έδειξε ότι το ήμισυ περίπου του μελετώμενου πληθυσμού είχε καλή έως πολύ καλή άποψη από την επίσκεψη του στα εξωτερικά ιατρεία και στα δύο υπό μελέτη νοσοκομεία. Αρκετά καλά επίπεδα ικανοποίησης σημειώθηκαν και για την ιατρική τους περίθαλψη στα δύο νοσοκομεία. Παρόλα αυτά σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ των δύο νοσοκομείων σημειώθηκε στις διαστάσεις της περίθαλψης που αφορούν στην επικοινωνία και στον χρόνο που ξοδεύεται στον ιατρό, όπου τα ποσοστά ικανοποίησης είναι καλύτερα στο πολιτικό νοσοκομείο. Επιπλέον η μελέτη έδειξε ότι το επίπεδο εκπαίδευσης και η ηλικία είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που επηρέασαν το βαθμό ικανοποίησης των ασθενών. Συμπεράσματα: Τα επίπεδα ικανοποίησης των ασθενών ως προς την ιατρική τους επίσκεψη και εξυπηρέτηση στα εξωτερικά ιατρεία τόσο στο πολιτικό όσο και στρατιωτικό νοσοκομείο των Αθηνών χαρακτηρίζονται καλά έως πολύ καλά. Η πλειοψηφία των ασθενών συμφωνεί ότι η περίθαλψη που λαμβάνει είναι αρκετά καλή και στα δύο υπό μελέτη νοσοκομεία, ωστόσο το επίπεδο ικανοποίησης διαφοροποιείται σημαντικά σε θέματα που αφορούν την επικοινωνία και τον χρόνο που ξοδεύεται με τον ιατρό όπου οι ασθενείς στο πολιτικού νοσοκομείου είναι περισσότερο ικανοποιημένοι. Παρόλα αυτά απαιτούνται κάποιες παρεμβάσεις προκειμένου να επιλυθούν προβλήματα και δυσλειτουργίες σχετικά με την αναμονή και τις διαδικασίες κλεισίματος των ραντεβού προκειμένου να αυξηθεί η ικανοποίηση των πολιτών από τις υπηρεσίες υγείας. Η ηλικία και το επίπεδο εκπαίδευσης είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν το επίπεδο ικανοποίησης. Λέξεις-κλειδιά: ικανοποίηση, ασθενείς, ποιότητα υπηρεσιών υγείας, στρατιωτικό, πολιτικό, νοσοκομείο, ιατρική περίθαλψη, ιατρική επίσκεψη.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΑΡΑΜΕΤΟΥ ΑΡΤΕΜΗΣΙΑ ΔΜΥ Δ.Ε.pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής","Παράρτημα"1.78 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.