Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33629
Title: Κίνητρα και εμπόδια για την συμμετοχή στη Δια Βίου Εκπαίδευση των διπλωματούχων πολιτικών μηχανικών στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
Authors: ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Advisor: Καραλής, Θανάσης Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών & ΣΕΠ, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Keywords: Εκπαίδευση ενηλίκων;Adult education;Δια Βίου Εκπαίδευση;Lifelong Education;Δια Βίου Μάθηση;Lifelong Learning;πολιτικοί μηχανικοί;civil engineers;κίνητρα;motivation;εμπόδια;barriers;συμμετοχή στη Δια Βίου Εκπαίδευση;participation in Lifelong Education
Issue Date: 18-Sep-2016
Abstract: Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί η συμμετοχή των πολιτικών μηχανικών στην περιοχή της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σε εκπαιδευτικά προγράμματα της μη τυπικής εκπαίδευσης που αφορούν είτε το επάγγελμα τους είτε είναι γενικής παιδείας και παράλληλα τα κίνητρα που τυχόν την διευκολύνουν καθώς και τα εμπόδια που την δυσχεραίνουν. Η έρευνα έχει ως αφετηρία σχετικές έρευνες του Καραλή τα έτη 2011 και 2013 σε πανελλαδικό πληθυσμό εργαζομένων και ανέργων και επιδιώκει να εξετάσει αν και πως διαφοροποιούνται τα αποτελέσματα της στο συγκεκριμένο πληθυσμό. Το θεωρητικό πλαίσιο πάνω στο οποίο εδράζεται η συγκεκριμένη έρευνα είναι όσον αφορά τα ποσοστά συμμετοχής προηγούμενες έρευνες στον Ευρωπαϊκό και Ελληνικό χώρο, για τα κίνητρα οι τυπολογίες πάνω στις οποίες στηρίχτηκε είναι των Houle και κυρίως του Boshier και η κλίμακα εκπαιδευτικής συμμετοχής EPS, ενώ για τα εμπόδια η τυπολογία της Cross και το μοντέλο περιορισμένης δράσης και η τυπολογία Rubenson-Desjardins. Το ερωτηματολόγιο της έρευνας που στηρίζεται στο προηγούμενο θεωρητικό μοντέλο είχε ως αφετηρία αυτό των ερευνών του Καραλή, ώστε να είναι συγκρίσιμα τα αποτελέσματα αλλά και με τις κατάλληλες τροποποιήσεις ώστε να αποκτούν νόημα οι ερωτήσεις για τον συγκεκριμένο πληθυσμό της έρευνας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από 7/1/2016 έως 20/04/2016 (& 3/7/2016) σε δείγμα 105 πολιτικών μηχανικών επί συνόλου περίπου 1.869. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι η συμμετοχή των πολιτικών μηχανικών σε κάποια εκπαιδευτική δραστηριότητα που αφορά το επάγγελμα κινείται σε πολύ υψηλό ποσοστό (95,24%) ενώ σε άλλη εκπαιδευτική δραστηριότητα που δεν αφορά το επάγγελμα το ποσοστό κινείται σχετικά χαμηλά και συγκεκριμένα στο 18,10%. Είναι αξιοσημείωτο πως η απόσταση μεταξύ της επιθυμίας συμμετοχής σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αφορά το επάγγελμα (84,76%) και της συμμετοχής που καταγράφεται στην έρευνα κατά την διάρκεια του έτους αναφοράς (2015) στο ποσοστό 40,00% εξακολουθεί να παραμένει πολύ μεγάλη. Σε συντριπτικό ποσοστό 94,29% των πολιτικών μηχανικών χρησιμοποιεί το internet σαν μέσο για να μάθει όσα θεωρεί αναγκαία για την εργασία. Η επιλογή «Για να είμαι περισσότερο αποδοτικός/η στην εργασία μου» κατέχει την συντριπτική πλειοψηφία στις επιλογές των ερωτώμενων πολιτικών μηχανικών. Η παρούσα έρευνα συμφωνεί με τη διατύπωση από τον Καραλή (2013) ότι το σχήμα "μου αρέσει να μαθαίνω, συμμετέχω σε πρόγραμμα, είμαι περισσότερο αποδοτικός στην εργασία μου" αποτελεί επικρατέστερη ερμηνεία συμμετοχής. Τα εμπόδια που δυσχεραίνουν την συμμετοχή είναι κυρίως το «Κόστος συμμετοχής των σεμιναρίων» καθώς και η έλλειψη χρόνου και πληροφόρησης και κατατάσσονται στις κατηγορίες των θεσμικών και λιγότερο των καταστασιασκών κατά Cross. Σύμφωνα με αυτά τα εμπόδια και τα συμπεράσματα της έρευνας διατυπώθηκαν προτάσεις οι οποίες έχουν σκοπό της αύξησης της συμμετοχής.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική εργασία Παναγιώτη Κωστόπουλου.pdf6.96 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.