Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33617
Title: Ένα σοβαρό εκπαιδευτικό παιχνίδι στον υπολογιστή βασισμένο σε ένα λογοτεχνικό έργο και προσαρμοσμένο για την τάξη των Γαλλικών ως ξένης γλώσσας
Authors: ΜΠΟΥΖΙΝΗ, ΒΕΡΟΝΙΚΗ
Advisor: Βοσκάκη, Ουρανία, Δρ.
Keywords: Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση (εν συντομία ΤΠΕ);Technologies pour l’Information et la Communication pour l’Enseignement (siglé TICE);Παιγνιώδεις εκπαιδευτικές τεχνικές;Gamification en éducation;Σοβαρό παιχνίδι;Jeu sérieux;Λογοτεχνικό κείμενο και διδασκαλία/εκμάθηση της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας;Texte littéraire et enseignement/apprentissage de Français Langue Étrangère (siglé FLE);Προσέγγιση με προσανατολισμό στη δράση;Approche actionnelle;Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τη γλώσσα (εν συντομία ΚΕΠΑ);Cadre Européen Commun de Référence pour les Langues (siglé CECRL);Διαμορφωτική αξιολόγηση;Évaluation formative;Αυτο-αξιολόγηση;Autoévaluation
Issue Date: 24-Sep-2016
Abstract: Στην παρούσα Διπλωματική Εργασία θέσαμε ως βασικό στόχο να σχεδιάσουμε και να δημιουργήσουμε ένα εκπαιδευτικό διαδραστικό παιχνίδι ή αλλιώς σοβαρό παιχνίδι, όπως συναντάται στη βιβλιογραφία, καθώς και να ερευνήσουμε εάν είναι δυνατή η ένταξη ενός τεχνολογικού λογισμικού και του σοβαρού παιχνιδιού για τη διδασκαλία/εκμάθηση των γαλλικών ως ξένης γλώσσας. Η έρευνα διενεργήθηκε στο μάθημα των γαλλικών ως ξένης γλώσσας σε δύο τάξεις της Δευτέρας Γυμνασίου επιπέδου Β1 και Β1+, σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τη γλώσσα, του κολεγίου Δελασάλ της Θεσσαλονίκης. Καταρχήν, αναλύσαμε το θεωρητικό πλαίσιο της έρευνάς μας. Αναφερθήκαμε στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση, στην έννοια του παιχνιδιού, του εκπαιδευτικού παιχνιδιού, του σοβαρού παιχνιδιού για τη διδασκαλία/εκμάθηση των γαλλικών ως ξένης γλώσσας και των παιγνιωδών εκπαιδευτικών τεχνικών, στην εκπαιδευτική προσέγγιση με προσανατολισμό στη δράση, στο λογοτεχνικό κείμενο ως αυθεντική πηγή και υλικό για τη διδασκαλία/εκμάθηση των γαλλικών ως ξένης γλώσσας, καθώς επίσης στη διαμορφωτική αξιολόγηση και στην αυτό-αξιολόγηση. Στη συνέχεια, στο δεύτερο μέρος της Διπλωματικής μας Εργασίας μιλήσαμε για τις μεθοδολογικές βάσεις της έρευνάς μας. Πιο αναλυτικά, μιλήσαμε για το γενικό πλαίσιο της έρευνάς μας και το προφίλ των συμμετεχόντων, για τους στόχους του σχεδίου της έρευνάς μας, για την τυπολογία της έρευνάς μας καθώς και για τις μεθόδους συλλογής δεδομένων που ακολουθήσαμε. Συγκεκριμένα, οι μέθοδοι έρευνας που ακολουθήσαμε είναι η βιβλιογραφική έρευνα, η πειραματική έρευνα «in vivo», η έρευνα δράσης καθώς και η ποιοτική έρευνα. Επίσης, οι μέθοδοι συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιήσαμε είναι η παρατήρηση και το ερωτηματολόγιο. Στο τρίτο μέρος, παρουσιάσαμε την προετοιμασία του σχεδίου της έρευνάς μας, την υλοποίηση των επαναληπτικών δραστηριοτήτων μέσω των νέων τεχνολογιών, το σχεδιασμό και την υλοποίηση του σοβαρού παιχνιδιού σύμφωνα με την καταγραφή των απαιτήσεων, τις αρχές του ΚΕΠΑ καθώς και τις αρχές της προσέγγισης με προσανατολισμό στη δράση. Σε αυτό το μέρος της Εργασίας μας παρουσιάσαμε, επίσης, τη διαδικασία της πραγματοποίησης του σχεδίου της έρευνάς μας. Τέλος, στο τέταρτο μέρος της Διπλωματικής μας Εργασίας, αναλύσαμε τα δεδομένα που συλλέξαμε από τα ερωτηματολόγια των μαθητών και των καθηγητών, οι οποίοι συμμετείχαν στην έρευνά μας και αξιολογήσαμε τα αποτελέσματα του σχεδίου της έρευνάς μας. Σύμφωνα με την αξιολόγηση, η ένταξη των επαναληπτικών δραστηριοτήτων με τη χρήση των νέων τεχνολογιών καθώς και του σοβαρού παιχνιδιού στην τάξη των Γαλλικών στον ιδιωτικό τομέα είχαν θετικά αποτελέσματα. Έπειτα, παρουσιάσαμε τα εμπόδια και τις δυσκολίες που συναντήσαμε κατά την εφαρμογή του σχεδίου της έρευνάς μας, καθώς και τις προοπτικές της πιθανής χρήσης του σοβαρού παιχνιδιού στην τάξη των Γαλλικών και τις προτάσεις μας για την ένταξή του στο μάθημα των Γαλλικών ως ξένης γλώσσας.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία - ΜΠΟΥΖΙΝΗ ΒΕΡΟΝΙΚΗ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής και παράρτημα4.79 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.