Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33606
Title: Επικοινωνιακές πρακτικές για την πολιτιστική παραγωγή και νησιωτικότητα. Η περίπτωση της Σύρου.
Authors: ΜΑΤΣΟΥΚΑ, ΓΕΩΡΓΙΑ
Advisor: Σηφάκη, Ειρήνη
Keywords: επικοινωνία;νησιωτικότητα;ανάπτυξη κοινού;τοπική ανάπτυξη;έρευνα κοινού;Σύρος;χορηγία;word-of-mouth marketing
Issue Date: 17-Sep-2016
Abstract: Η εργασία πραγματεύεται τις επικοινωνιακές τακτικές του πολιτισμού στον νησιωτικό χώρο, με στόχο την ανάπτυξη κοινού και την προσέλκυση χορηγών, με μελέτη περίπτωσης της Σύρου, και αναπτύσσεται σε τρία μέρη. Τα ερευνητικά ερωτήματα αφορούν στο κατά πόσο η νησιωτικότητα επηρεάζει την επικοινωνιακή πολιτική ενός τόπου, είτε για την προσέλκυση κοινού είτε για τη διασφάλιση χορηγιών. Επίσης, αν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που προσδίδει σε έναν τόπο η νησιωτικότητα παίζουν καταλυτικό ρόλο ή όχι σε αυτά τα πεδία. Θα ερευνήσουμε την άποψη των κατοίκων της Σύρου σχετικά με αυτό που προσελκύει ή απωθεί τους ίδιους ή τους επισκέπτες σχετικά με τις πολιτιστικές δράσεις του νησιού, αλλά και την επικοινωνιακή πολιτική αντιπροσωπευτικών διοργανωτικών φορέων και τα προβλήματα που πιθανώς συναντούν λόγω της νησιωτικότητας. Στο πρώτο μέρος γίνεται η θεωρητική προσέγγιση της νησιωτικότητας, της χορηγίας ως πηγή χρηματοδότησης και των βασικών αρχών της επικοινωνιακής πολιτικής. Αναλύονται τα χαρακτηριστικά της νησιωτικότητας, ποσοτικά και ποιοτικά, με έμφαση στο Νότιο Αιγαίο. Έπειτα, μελετάται η έννοια της χορηγίας σε σύγκριση με τη δωρεά και την εμπορική διαφήμιση, ενώ εξετάζονται τα ανταποδοτικά οφέλη για τα δύο μέρη, κυρίως οι απαιτήσεις των χορηγών. Τέλος, διερευνάται πώς η επικοινωνιακή πολιτική συμβάλλει στην ανάπτυξη κοινού και στην ανάπτυξη σχέσεων με χορηγικές εταιρίες και κατόπιν γίνεται λόγος για τη διάχυση της πληροφορίας μέσω ΜΜΕ, καθώς και η αξιοποίηση του μάρκετινγκ που βασίζεται στη μεταφορά πληροφοριών μεταξύ των καταναλωτών (γνωστού στην αγγλόφωνη βιβλιογραφία ως word-of-mouth). Στο δεύτερο μέρος επιχειρείται η σύνδεση της προηγούμενης θεωρίας με ένα εμπειρικό παράδειγμα. Η μελέτη περίπτωση είναι η Σύρος, νησί με πλούσια πολιτιστική παράδοση και σύγχρονη παραγωγή. Μετά την περιγραφή του τρέχοντος πολιτιστικού προφίλ της, γίνεται ποσοτική ανάλυση των δεδομένων έρευνας κοινού και συζήτησης με διοργανωτικούς φορείς, σχετικά με τα προβλήματα που δημιουργεί η νησιωτικότητα στην προσέλκυση κοινού και χορηγών και τις δυνατότητες που έχει το νησί για καλύτερη επικοινωνιακή δράση. Στο τρίτο μέρος, αναπτύσσονται τα συμπεράσματα της έρευνας και προτάσεις που βασίζονται στα δεδομένα της ποσοτικής ανάλυσης, σε συνδυασμό με την εμπειρία μας που προκύπτει από την πολύχρονη διαβίωση στη Σύρο και την επαγγελματική ενασχόληση με πολιτιστικές δραστηριότητες.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ματσούκα_Διπλωματική_Σεπτ2016.pdfΚυρίως σώμα, Παράρτημα4.52 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.