Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33599
Title: Ο ΑΓΓΛΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ
Authors: ΣΦΑΓΜΕΝΟΥ, ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ
Advisor: ΣΕΡΓΗ- ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΛΕΝΗ ΔΡ
Keywords: κοινωνικός αποκλεισμός, εκπαίδευση ενηλίκων, Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), Αγγλικά ως παγκόσμια γλώσσα, αγγλικός γραμματισμός;social exclusion, adult education, Second Chance School (SCS), global English, English literacy
Issue Date: 24-Sep-2016
Abstract: Η παρούσα έρευνα στόχο έχει να μελετήσει εάν ο Αγγλικός γραμματισμός που διδάσκεται στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, σχολεία για ενήλικες που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο του κοινωνικού αποκλεισμού βελτιώνοντας τη ζωή των εκπαιδευομένων. Για το σκοπό αυτό η ερευνητική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ποσοτική. Πιο συγκεκριμένα τριάντα τρείς εκπαιδευόμενοι του Δευτέρου κύκλου σπουδών ενός Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας σε νησί στο Αιγαίο Πέλαγος, απάντησαν σε ερωτηματολόγιο που περιελάμβανε 38 ερωτήσεις κατασκευασμένες από την ερευνήτρια με βάση τη σχετική βιβλιογραφία. Η επεξεργασία και παρουσίαση των δεδομένων έγινε με περιγραφική στατιστική Τα δεδομένα έδειξαν ότι οι εκπαιδευόμενοι, οι οποίοι διατρέχουν υψηλό κίνδυνο κοινωνικού αποκλεισμού, έχουν καλλιεργήσει έναν αριθμό δεξιοτήτων μέσω της διδασκαλίας του Αγγλικού γραμματισμού που τους βοηθούν στο να μειώσουν τον κίνδυνο αυτό. Αυτές οι δεξιότητες δε σχετίζονται μόνο με τις τέσσερις βασικές γλωσσικές δεξιότητες που ενισχύουν την κατανόηση και την επικοινωνία, αλλά και άλλες ικανότητες και ιδιότητες όπως η διαμεσολάβηση, η αυτονομία, η αυτοπεποίθηση. Αυτές βοηθούν τους εκπαιδευόμενους να προσαρμόζονται στο συνεχώς μεταβαλλόμενο πολυπολιτισμικό περιβάλλον που ζούμε, σύμφωνα με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο θετικός αντίκτυπος της διδασκαλίας των Αγγλικών στις ζωές των εκπαιδευομένων αποδείχτηκε πολύ πιο απτός από το αναμενόμενο, καθώς τα δεδομένα έδειξαν ότι η γνώση των Αγγλικών βοήθησε κάποιους εκπαιδευόμενους να βρουν εργασία. Οι ανεπάρκειες της διδασκαλίας του Αγγλικού γραμματισμού επίσης εξερευνήθηκαν και τα δεδομένα έδειξαν ότι αυτός θα ήταν πιο αποτελεσματικός αν οι διδακτικές ώρες ήταν περισσότερες και υπήρχε πιστοποίηση της γνώσης της Αγγλικής μέσω του σχολείου. Ας ελπίσουμε ότι αυτή η μελέτη που συνδυάζει δύο επιστήμες αυτή της Κοινωνιολογίας και της Διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας, θα δώσει μία νέα διάσταση της διδασκαλίας των Αγγλικών σε δομές εκπαίδευσης ενηλίκων, βελτιώνοντάς την και καθιστώντας την πιο ωφέλιμη για την κοινωνία, καθώς μπορεί να αποτελέσει την αφορμή για αναθεώρηση των σχετικών εκπαιδευτικών πολιτικών.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SFAGMENOU EFSTRATIA AGG 75395.pdf2.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.