Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33586
Title: Ανίχνευση και αναχαίτιση επιθέσεων από μη επανδρωμένα οχήματα
Authors: ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ-ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ
Advisor: Χατζηευθυμιάδης, Ευστάθιος, Αναπληρωτής Καθηγητής ΕΚΠΑ
Keywords: Ασφάλεια πληροφοριακών συστημάτων;IT security;Συστήματα επίγνωσης θέσης και πλαισίου;Location and context aware systems;Εντοπισμός θέσης;Location tracking;Πρόβλεψη τροχιάς;Trajectory prediction;Πρότυπο IEEE 802.11;ΙΕΕΕ 802.11 standard;Μη επανδρωμένα οχήματα;Unmanned vehicles;Κυβερνοάμυνα;Cyber defense;Ηλεκτρονικός πόλεμος;Electronic warfare;Java;JavaFX
Issue Date: 24-Sep-2016
Abstract: Ως μη επανδρωμένα οχήματα, ορίζουμε οχήματα τα οποία κινούνται στον αέρα (Unmanned Air Vehicles), στο έδαφος (Unmanned Ground Vehicles) και στην επιφάνεια της θάλασσας (Unmanned Surface Vehicles), τηλεκατευθυνόμενα από κάποιον μεμακρυσμένο χειριστή. Η προμήθεια ενός μικρού μη επανδρωμένου οχήματος σήμερα είναι εξαιρετικά εύκολη. Το κόστος είναι σχετικά χαμηλό και πωλούνται σε καταστήματα σε ολόκληρο τον κόσμο. Μπορούν να μεταφέρουν ελαφριά προς μεσαίου βάρους φορτία και έχουν δυνατότητες προβολής εικόνας και ήχου από τις περιοχές στις οποίες κινούνται. Όλα αυτά συντελούν στο να θεωρείται η ύπαρξή τους ως απειλή, τόσο για την ασφάλεια κρατικών-στρατιωτικών υπηρεσιών, όσο και για την ασφάλεια ιδιωτών. Κρίνεται επιτακτική η ανάγκη ύπαρξης ενός συστήματος, που θα αποτρέπει την είσοδο των οχημάτων αυτών σε απαγορευμένες περιοχές. Σε αυτή τη διπλωματική εργασία αναλύεται, σχεδιάζεται και υλοποιείται ένα πληροφοριακό σύστημα, το οποίο ανιχνεύει «επιθέσεις» μη επανδρωμένων οχημάτων και στη συνέχεια τις αναχαιτίζει. Η απαγορευμένη περιοχή ορίζεται με την οριοθέτηση στο τρισδιάστατο χώρο, συγκεκριμένων ζωνών απαγόρευσης πτήσεων για τα UAV ή άλλων κινήσεων αν πρόκειται για UGV ή USV. Η είσοδος ενός μη επανδρωμένου οχήματος, χωρίς να έχει εξουσιοδότηση, εντός ενός απαγορευμένου χώρου θεωρείται επίθεση. Για την ανίχνευση χρησιμοποιούνται ελεγκτές διασύνδεσης ασύρματων δικτυών, που λειτουργούν βάση του προτύπου ΙΕΕΕ 802.11. Μετά την επεξεργασία των δεδομένων που λαμβάνονται, το σύστημα προβλέπει αν η τροχιά του οχήματος είναι τέτοια, που θα το φέρει εντός του απαγορευμένου χώρου. Για την πρόβλεψη της τροχιάς χρησιμοποιείται αλγόριθμος εντοπισμού θέσης και πρόβλεψης τροχιάς, βασισμένος σε ήδη χρησιμοποιούμενα μοντέλα. Εφόσον το σύστημα αντιληφθεί ότι το όχημα δεν είναι πιστοποιημένο και ότι με την τροχιά που έχει θα εισέλθει εντός του απαγορευμένου χώρου, ενεργοποιείται η ηλεκτρονική διάταξη αναχαίτισής του. Η διάταξη αυτή αποτελείται, όπως και η αντίστοιχη διάταξη ανίχνευσης, από ελεγκτή διασύνδεσης ασύρματου δικτύου, ο οποίος με την καθοδήγηση του συστήματος εκπέμπει ηλεκτρομαγνητικά κύματα, με σκοπό τη διακοπή της ασύρματης επικοινωνίας χειριστή-οχήματος. Με τη διακοπή της επικοινωνίας το όχημα μένει ακυβέρνητο και αποτρέπεται η είσοδός του στον απαγορευμένο χώρο. Για τον χειρισμό του συστήματος από χρήστες που δεν έχουν εξειδικευμένες γνώσεις πληροφορικής, αλλά και για την αυτόματη λειτουργία του, κατασκευάστηκε ειδική εφαρμογή με απλό και εύχρηστο γραφικό περιβάλλον, με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Java (version 8) και της βιβλιοθήκης GUI JavaFX (release 8).
Appears in Collections:ΠΛΣ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Papanikolaou Thesis.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής4.13 MBUnknownView/Open
UVIS Application and Source Code.zipΣυνοδευτικό υλικό26.97 MBZIPView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.