Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33576
Title: ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΟ ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΥΓΕΙΑΣ (ΠΕΔΥ) ΣΤΗΝ 1η ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ. ΜΕΤΡΗΣΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΣΘΕΝΩΝ ΣΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΥΓΕΙΑΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Authors: ΠΑΥΛΙΔΟΥ, ΜΥΡΟΦΟΡΑ
Advisor: ΒΛΑΣΣΗΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ
Keywords: Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας;Νόμος 4238/2014;Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας;Ποιότητα;Αποτελεσματικότητα;Αποδοτικότητα;Δείκτες;Ικανοποίηση Ασθενών
Issue Date: 3-Oct-2016
Abstract: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι : α) η αποτύπωση και η οργανωτική λειτουργία των δομών της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας Αττικής σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο των Νόμων 3329/2004 και 3527/2007 και του Νόμου 4238/2014, β) η αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Πρωτοβάθμιου Εθνικού Δικτύου Υγείας κατά το έτος 2015 στην 1η Υγειονομική Περιφέρεια Αττικής και γ) η διερεύνηση της ικανοποίησης των χρηστών στη 1η Υγειονομική Περιφέρεια Αττικής σε μελέτη περίπτωσης της Μονάδας Υγείας Ζωγράφου. Για την ανάπτυξη και αποτύπωση του ΠΕΔΥ έγινε βιβλιογραφική ανασκόπηση και αναζήτηση στοιχείων και πληροφοριών από την 1η Υγειονομική Περιφέρεια. Για την αξιολόγηση της λειτουργίας του χρησιμοποιήθηκαν δύο τρόποι, ο πρώτος αφορά τον υπολογισμό δεικτών και τη καταγραφή της κίνησης των δομών του και ο δεύτερος τη διερεύνηση της ικανοποίησης των χρηστών σε μια από τις δομές του, στη Μονάδα Υγείας Ζωγράφου. Οι δείκτες που υπολογίστηκαν είναι ο δείκτης χρήσης υπηρεσιών υγείας, ο δείκτης χρήσης των εργαστηρίων, η αναλογία ιατρικού προσωπικού ανά κάτοικο, η αναλογία Γενικών γιατρών και παθολόγων ανά κάτοικο, η αναλογία παιδιάτρων ανά κάτοικο, η αναλογία οδοντιάτρων ανά κάτοικο, η αναλογία νοσηλευτικού προσωπικού, μαιών, επισκεπτών υγείας, κοινωνικών λειτουργών ανά κάτοικο, οι ημερήσιες επισκέψεις στον παιδίατρο και οδοντίατρο. Ο δείκτης χρήσης διαμορφώθηκε σε χαμηλά επίπεδα, 1,28 επισκέψεις ανά κάτοικο στο έτος, όπως και η αναλογία γιατρών Γενικής Ιατρικής, Παθολογίας ανά κάτοικο που διαμορφώθηκε σε 1 γιατρό ανά 15.818 κατοίκους. Οι δείκτες αυτοί δείχνουν τη χαμηλή προσέλευση των πολιτών στις δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας και την έλλειψη γιατρών Γενικής Ιατρικής και Παθολογίας για την πλήρη ανάπτυξη του πρωτοβάθμιου συστήματος. Για τη διερεύνηση της ικανοποίησης των χρηστών συμπληρώθηκαν 110 ερωτηματολόγια σε τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα. Από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων της έρευνας προέκυψε ότι ο μέσος όρος της συνολικής ικανοποίησης είναι 76,38%. Οι εντυπώσεις από τη νοσηλευτική φροντίδα συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό ικανοποίησης ενώ μικρότερο ποσοστό συγκεντρώνουν οι εντυπώσεις για τις διοικητικές υπηρεσίες. Οι καλές εντυπώσεις των χρηστών πρωτοβάθμιων υπηρεσιών υγείας θα πρέπει να διατηρηθούν και να ενισχυθούν και παράλληλα να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την προσέλκυση των πολιτών προς τις πρωτοβάθμιες υπηρεσίες του ΠΕΔΥ.
Appears in Collections:ΔΥΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μυροφορα_Παυλιδου_ΔΕ_ΠΕΔΥ_2016.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής5.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.