Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33509
Title: Μελέτη της χρήσης εξειδικευμένου λογισμικού «Μάθησης Βασισμένης στο Παιχνίδι» (Game Based Learning) για τη διδασκαλία και την αξιολόγηση της Φαρμακολογίας σε προπτυχιακούς φοιτητές Ιατρικής
Authors: ΠΟΥΡΖΙΤΑΚΗ, ΧΡΥΣΟΥΛΑ
Advisor: ΜΠΑΜΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Keywords: Ηλεκτρονική Μάθηση;Παιχνίδια Σοβαρού Σκοπού;Ιατρική Εκπαίδευση;Φαρμακολογία;Μάθηση Βασισμένη στο Παιχνίδι
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Τίτλος: Μελέτη της χρήσης εξειδικευμένου λογισμικού «Μάθησης Βασισμένης στο Παιχνίδι» (Game Based Learning) για τη διδασκαλία και την αξιολόγηση της Φαρμακολογίας σε προπτυχιακούς φοιτητές Ιατρικής. Σκοπός: Κύριος σκοπός της διπλωματικής αποτελεί η μελέτη της χρήσης παιχνιδιών σοβαρού σκοπού στην Ιατρική Εκπαίδευση. Μελετήθηκε η χρήση και η αποτελεσματικότητα ενός λογισμικού «Μάθησης Βασισμένης στο Παιχνίδι» βάσει του οποίου γίνεται διδασκαλία βασικών αλλά και εξειδικευμένων γνώσεων Φαρμακολογίας. Υλικά και Μέθοδος: Πρόκειται για τυχαιοποιημένη, τυφλή, προοπτική παρεμβατική έρευνα κοόρτης, που διεξήχθη στο Τμήμα Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Α.Π.Θ. τον Απρίλιο και Μάιο του 2016 και συμμετείχαν σε αυτήν 56 φοιτητές Ιατρικής του 3ου έτους. Κατόπιν τυχαιοποίησης οι φοιτητές χωρίστηκαν στην ομάδα ελέγχου (Ν=29) παρακολούθησαν την προβολή ενός εκπαιδευτικού βίντεο διάρκειας 15 λεπτών και την ομάδα παρέμβασης (Ν=27) που χρησιμοποίησαν το εξειδικευμένο λογισμικό για το ίδιο χρονικό διάστημα. Όλοι οι φοιτητές απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο 25 ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής με θέματα από την ύλη της Φαρμακολογίας. Επιπλέον, οι φοιτητές της ομάδας παρέμβασης απάντησαν σε ερωτηματολόγιο 36 ερωτήσεων κλειστού τύπου που ελέγχει τη διασκέδαση και ευχαρίστηση κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, την παροχή κινήτρων για να συνεχιστεί η εκπαίδευση και την αντικειμενικότητα της αυτοαξιολόγησης των εκπαιδευομένων. Αποτελέσματα: Οι φοιτητές που χρησιμοποίησαν το παιχνίδι είχαν υψηλότερη βαθμολογία στο ερωτηματολόγιο γνώσεων σε σύγκριση με τους φοιτητές που παρακολούθησαν το βίντεο (p<0,05). Όσον αφορά στο παιχνίδι οι φοιτητές αξιολόγησαν με υψηλή βαθμολογία τη διεπαφή, την εκπαιδευτική του αξία και τη δέσμευση του χρήστη με αυτό. Συμπεράσματα: Οι φοιτητές Ιατρικής αποδίδουν περισσότερο στην κατανόηση και χρήση εννοιών της Φαρμακολογίας όταν αλληλεπιδρούν με ένα λογισμικό παρά όταν παρακολουθούν ένα εκπαιδευτικό βίντεο. Η χρήση λογισμικών «Μάθησης Βασισμένης στο Παιχνίδι» μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο για τη διδασκαλία φοιτητών Ιατρικής σε συνδυασμό με τις παραδοσιακές μεθόδους εκπαίδευσης. Η βελτίωση της ιατρικής εκπαίδευσης και ιδιαίτερα των γνώσεων στη Φαρμακολογία συνδέεται άρρηκτα με την τεκμηριωμένη θεραπευτική προσέγγιση και την ορθολογική συνταγογράφηση οδηγώντας σε ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών υγείας.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία Πουρζιτάκη Χρυσούλα ΔΜΥ 2016.pdfΔιπλωματική Εργασία2.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.