Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33498
Title: Η Mεταφορά Mάθησης στην Eκπαίδευση Eνηλίκων: Η περίπτωση του ιατρικού σεμιναρίου μετεκπαίδευσης Advanced Trauma Life Support (ATLS)
Authors: ΠΑΠΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ, ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
Advisor: Παυλή-Κορρέ, Μαρία
Keywords: Μεταφορά μάθησης;Συνεχιζόμενη εκπαίδευση;Μεταπτυχιακή ιατρική εκπαίδευση;ATLS;Transfer of learning;Continuous education;Postgraduate medical education
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Βασικός σκοπός και κριτήριο επιτυχίας κάθε εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η πρακτική εφαρμογή των γνώσεων και των δεξιοτήτων που διδάχθηκαν και η δυνατότητα μεταφοράς τους από το εκπαιδευτικό στο εργασιακό ή διάφορα άλλα περιβάλλοντα. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση της μεταφοράς μάθησης και των παραγόντων που την ενισχύουν ή την αναστέλλουν, μετά την παρακολούθηση του ιατρικού σεμιναρίου μετεκπαίδευσης Advanced Trauma Life Support (ATLS). Στη μελέτη συμμετείχαν 203 γιατροί από την Ελβετία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ελλάδα. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο “Transfer of Learning in ATLS” (TL-ATLS), το οποίο κατασκευάστηκε για τους σκοπούς της μελέτης και περιλαμβάνει δηλώσεις σχετικά με παράγοντες που επηρεάζουν τη μεταφορά μάθησης. Καταγράφηκαν πληροφορίες για τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, το εκπαιδευτικό υπόβαθρο και την επαγγελματική πορεία των συμμετεχόντων γιατρών και οι απόψεις τους για το ρόλο των προσωπικών κινήτρων, των χαρακτηριστικών του σεμιναρίου και των εξωγενών παραγόντων, όπως η στάση των συναδέλφων, στη μεταφορά μάθησης. Η μελέτη έδειξε ότι η υποστηρικτική στάση των συναδέλφων και των κλινικών/εκπαιδευτικών υπευθύνων, ο σχεδιασμός και η αντιλαμβανόμενη χρησιμότητα του σεμιναρίου είναι οι καθοριστικότεροι παράγοντες για την επίτευξη μεταφοράς μάθησης. Η ηλικία και το φύλο των συμμετεχόντων είχαν περιορισμένη επίδραση μόνο στον τρόπο με τον οποίο οι γιατροί αλληλεπιδρούν με τον υγειονομικό οργανισμό στον οποίο εργάζονται. Οι γιατροί που βρίσκονται στην «πρώτη γραμμή» αντιμετώπισης πολυτραυματιών είχαν θετικότερη στάση σχετικά με το ρόλο των συναδέλφων και των κλινικών/εκπαιδευτικών υπευθύνων και τη δυνατότητά τους για μεταφορά. Η βαθμίδα και η θέση, η κατοχή μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών και η εργασία στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα δεν είχαν επίδραση στις απόψεις των γιατρών σχετικά με τη μεταφορά μάθησης. Η μελέτη καταδεικνύει ότι, με δεδομένη τη δομή και τον τρόπο διεξαγωγής του ATLS, οι σημαντικότεροι παράγοντες που καθορίζουν τη μεταφορά μάθησης είναι το κλίμα και η κουλτούρα μεταφοράς στο χώρο εργασίας.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΠΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ.pdfΔιπλωματική εργασία2.92 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.