Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33495
Title: Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΚΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΑΞΟΝΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ «Ο ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΡΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ»
Authors: ΖΑΧΑΡΙΑΔΟΥ, ΑΘΗΝΑ
Advisor: Τερέζης, Δρ. Χρήστος
Keywords: Βίβλος;μετανεωτερικότητα;διδακτική;κονστρουκτιβισμός;χριστονομία;άρτος
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρουσίαση των βιβλικών γεγονότων στο πλαίσιο της σύγχρονης εκπαιδευτικής πράξης, αποτελεί επιλογή η οποία μπορεί να εγείρει αντιρρήσεις σχετικά με την πιθανότητα να προσκρούει σε αρχές του νέου τύπου σχολείου αλλά και γενικότερα στη θρησκευτική ελευθερία των νέων ανθρώπων. Σκοπός της παρούσης διπλωματικής είναι να καταδείξει ότι η διδακτική των βιβλικών διηγήσεων έχει πράγματι θέση στο πολυπολιτισμικό και πολυθρησκευτικό σχολείο της μετανεωτερικής εποχής την οποία διάγουμε. Το αιτιολογικό θεμελίωσης είναι ότι οι διηγήσεις της Βίβλου χαρακτηρίζονται από ανθρωπολογικό ρεαλισμό και προσφέρουν απτά πρότυπα για ταυτίσεις , και συνεπώς, απαντήσεις στα όποια προσωπικά ζητούμενα. Ταυτόχρονα, προβάλλουν, κυρίως μέσα από τα γεγονότα του βίου και της δράσης του Ιησού, έναν υπαρκτικό τρόπο, ο οποίος υπερβαίνει τα όρια του εγώ και πραγματώνεται στην σχέση με τον Άλλο και τον όντως Άλλο. Αυτός ο αγαπητικός τρόπος αναφοράς προς το συνάνθρωπο και τον κόσμο, έρχεται σε αντίθεση με τις επιταγές του σύγχρονου κοσμοειδώλου για δύναμη και επιβολή και αρθρώνει μια ρηξικέλευθη πρόταση απέναντι στη σύγχρονη προβληματική της ύπαρξης. Το σύγχρονο σχολείο, δομημένο στις αρχές του κονστρουκτιβισμού, μπορεί και πρέπει να «διδάξει» αυτόν τον κατεξοχήν ανθρωπιστικό λόγο. Ο δάσκαλος ως εμψυχωτής πλέον σε μία τάξη διαμπερή, χωρίς στεγανά σε πληροφορίες και επιρροές, καλείται να οδηγήσει τον μαθητή, ξεκινώντας από την εμπειρία τού σήμερα, να αποδομήσει την πληροφορία που τού προσφέρει το βιβλικό γεγονός και να την επαναπροσδιορίσει σε σχέση με το τώρα και τα προσωπικά ζητούμενα του. Ως μελέτη περίπτωσης επελέγησαν οι διηγήσεις περί πολλαπλασιασμού των άρτων διότι ο άρτος υπάρχει στην καθημερινότητα των παιδιών και αποτελεί δείκτη ταυτότητος του Χριστιανισμού με ποικίλες θεολογικές προεκτάσεις.
Appears in Collections:ΟΡΘ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΕΑΠ4.2.2.1.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής,Παραρτήματα 23.46 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.