Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33486
Title: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ, ΓΙΑΤΡΩΝ, ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΪΑΤΡΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚOY MAΡKETINK ΣΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΣΕ ΠΕΡΊΟΔΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
Authors: ΑΜΕΡΙΔΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Advisor: ΑΛΕΤΡΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
Keywords: ΓΙΑΤΡΟΙ;ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ;ΠΑΡΑΪΑΤΡΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ;ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ;ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΓΟΡΑ;ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ;ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Έχει αποδειχθεί ότι η επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων σε έναν οργανισμό είναι βασικός μοχλός για την επιτυχία του. Ο προσδιορισμός και η ανεύρεση των παραγόντων που επηρεάζουν την επαγγελματική ικανοποίηση είναι απαραίτητη για να ενισχυθεί η αποδοτικότητα και η αποτελεσματικότητα ενός οργανισμού. Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό την διερεύνηση της επαγγελματικής ικανοποίησης των γιατρών, νοσηλευτών και του παραϊατρικού προσωπικού σε ένα νομαρχιακό νοσοκομείο της επαρχίας(Γενικό Νοσοκομείο Τρικάλων) σε σχέση με το προσανατολισμό με το εσωτερικό μάρκετινγκ σε συνθήκες οικονομικής κρίσης. Η έρευνα στηρίζεται σε συλλογή στοιχείων από 332 εργαζόμενους (γιατροί, νοσηλευτές και παραϊατρικό προσωπικό), που εργάζονταν στο Γ.Ν.Τρικάλων τον Φεβρουάριο-Μάρτιο του 2016. Για την συλλογή των στοιχείων χρησιμοποιήθηκαν, ένα πρώτο ερωτηματολόγιο για την κάλυψη δημογραφικών στοιχείων, ένα δεύτερο ερωτηματολόγιο για το εσωτερικό μάρκετινγκ της κλίμακας των Foreman & Money και ένα τρίτο για την επαγγελματική ικανοποίηση των Stamps & Piermont. Από την μελέτη στο Γ.Ν.Τρικάλων φαίνεται, ότι ο προσανατολισμός στο εσωτερικό μάρκετινγκ είναι αποδεκτός και συμβάλλει στην εργασιακή ικανοποίηση. Το επάγγελμα έχει στατιστική σημαντική διαφορά και στις δύο κλίμακες για τους γιατρούς, νοσηλευτές και λιγότερο για το παραϊατρικό προσωπικό. Οι γιατροί είναι πιο ικανοποιημένοι από τους νοσηλευτές και το παραϊατρικό προσωπικό. Το φύλο δεν παίζει ρόλο στο βαθμό του προσανατολισμού στο εσωτερικό μάρκετινγκ και στην επαγγελματική ικανοποίηση. Η οικογενειακή κατάσταση παίζει ρόλο και στις δύο κλίμακες και ειδικά οι άγαμοι υιοθετούν τον προσανατολισμό στο εσωτερικό μάρκετινγκ με στατιστική σημαντικότητα και είναι περισσότερο ικανοποιημένοι από τους έγγαμους και διαζευγμένους. Δεν υπάρχει στατιστική σημαντικότητα μεταξύ ηλικίας, προϋπηρεσίας, αριθμού παιδιών, εκπαίδευσης και των δύο κλιμάκων. Κατά το μισό των εργαζομένων η διοίκηση δεν έχει όραμα , δεν αντιλαμβάνεται την σπουδαιότητα της διαρκούς εκπαίδευσης, επιμόρφωσης και δεν δίνει έμφαση στην ανάπτυξη των εργασιακών σχέσεων. Οι περισσότεροι των εργαζομένων πιστεύουν ότι δεν υπάρχει καλή συνεργασία, ούτε ομαδικό πνεύμα, αλλά υπάρχει φόρτος εργασίας και ότι ο κόσμος δεν αξιολογεί θετικά την προσφορά των. Η πλειοψηφία των εργαζομένων θεωρεί ότι δεν έχει αυτονομία κινήσεων στην εργασία τους, ούτε ικανοποιητική συνεργασία γιατρών –νοσηλευτών και ότι οι γιατροί δεν σέβονται την προσφορά των υπηρεσιών των νοσηλευτών. Οι εργαζόμενοι δεν είναι ικανοποιημένοι από τις αμοιβές των σε σχέση με την προσφορά των, με τις απαιτήσεις της εργασίας των και ότι επιβάλλεται αύξηση των αμοιβών των. Οι μισοί των εργαζομένων πιστεύουν ότι δεν υπάρχει καθηκοντολόγιο κατά θέση, που αν υπήρχε θα διευκόλυνε την εργασία και τον έλεγχο. Οι διοικήσεις των δημόσιων νοσοκομείων λόγω του νομικού πλέγματος που τα διέπει δεν μπορούν να προσφέρουν οικονομικά κίνητρα για ικανοποίηση των εργαζομένων, αλλά έχουν την δυνατότητα μέσω άλλων διευθετήσεων(δικαιοσύνη, συνεργασία, εκπαίδευση, κοινωνικές εκδηλώσεις κ.τ.λ.) για την αύξηση της επαγγελματικής ικανοποίησης που θα έχει συνέπεια την καλύτερη παροχή υπηρεσιών υγείας στους ασθενείς σε περίοδο οικονομικής κρίσης.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΜΕΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΕΠ 2016.pdfΣώμα Διπλωματικής & Παράρτημα1.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.