Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33474
Title: ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ LESSON STUDY (ΜΕΛΕΤΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ)
Authors: ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΥΡΥΔΙΚΗ-ΜΑΡΙΑ
Keywords: συνεργατικό πλαίσιο–συνεργατική κουλτούρα;αποτελεσματι κότητα σχολικής διοίκησης;Lesson Study;επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στη σύγχρονη εποχή, παρατηρείται αύξηση του ενδιαφέροντος πολλών χωρών για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η σημασία της εκπαίδευσης για την ατομική και κοινωνική πρόοδο και ευημερία, οδηγεί στην ανάληψη πρωτοβουλιών και στην εφαρμογή νέων και καινοτόμων τρόπων διδασκαλίας για τη βελτίωση της μάθησης. Το Lesson Study (Μελέτη Μαθήματος) αποτελεί μια καινοτομία στο χώρο της εκπαί δευσης, που έχει δοκιμαστεί με επιτυχία σε πολλά κράτη. Η αξιοποίησή της και στην Ελλάδα στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποτελεί το σκοπό της παρούσας εργασίας. Για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική μέθοδος και ως εργα λεία συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν απομαγνητοφωνημένες συναντήσεις, πρωτόκολλα σχεδιασμού, παρατήρησης, αναστοχασμού και αναθεώρησης του ερευ νητικού μαθήματος, καθώς και ερωτηματολόγια καθηγητών και μαθητών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Λύκειο Αυλώνα, κατά το δεύτερο τετράμηνο του δι δακτικού έτους 2015-2016. Συμμετείχαν ο διευθυντής και το σύνολο των φιλολόγων, αρχικά, της σχολικής μονάδας, καθώς και τα δύο τμήματα της Β΄ Λυκείου με 16 και 15 μαθητές, αντίστοιχα, στο γνωστικό αντικείμενο της Λογοτεχνίας. Τα δεδομένα της έρευνας αναλύθηκαν μέσω του προγράμματος Atlas.ti. Η ανάλυσή τους καταδεικνύει τις θετικές επιδράσεις του Lesson Study στην καλλιέργεια συνεργατικής κουλτούρας μεταξύ των μελών της σχολικής μονάδας, στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, στη μάθηση των μαθητών, αλλά και στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και της αποτελεσματικότητας της σχολικής διοίκησης. Από την ανάλυση των ευρημάτων της έρευνας προκύπτει ότι το Lesson Study είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και αξιόλογη εκπαιδευτική πρακτική. Η εφαρμογή του Lesson Study σε περισσότερες σχολικές μονάδες καθώς και η δημιουργία δικτύου επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών αποτελούν βασικές προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΡΥΔΙΚΗ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.28 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.