Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33472
Title: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ
Authors: ΡΟΥΤΣΗΣ, ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ
Advisor: ΜΠΕΛΛΑΛΗ, ΘΑΛΕΙΑ
Keywords: Αυτοαποτελεσματικότητα;Εκπαιδευτικοί;Μαθητές;Θεωρία Προσχεδιασμένης Συμπεριφοράς;Συναισθηματική Νοημοσύνη;Ψυχική υγεία;Emotional intelligence;Mental health;Self-efficacy;Students;Teachers;Theory of Planned Behavior
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση των στάσεων, γνώσεων, αντιλήψεων, της ετοιμότητας και της πρόθεσης των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αναγνώριση και παραπομπή μαθητών με προβλήματα ψυχικής υγείας. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Πρόκειται για μια αναλυτική συγχρονική μελέτη. Στη μελέτη συμμετείχαν 182 εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Δράμας. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο που κατασκευάστηκε για τους σκοπούς της μελέτης βασισμένο στη Θεωρία της Προσχεδιασμένης Συμπεριφοράς (ΘΠΣ), στην αξιολόγηση της χρησιμότητας των μέτρων στήριξης των εκπαιδευτικών, των εμποδίων στην αναγνώριση και παραπομπή μαθητών με προβλήματα ψυχικής υγείας και στην ετοιμότητα των εκπαιδευτικών να αναγνωρίσουν ψυχικά προβλήματα των μαθητών. Επίσης χορηγήθηκαν οι σταθμισμένες κλίμακες της αυτοαποτελεσματικότητας και της συναισθηματικής νοημοσύνης. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Οι εκπαιδευτικοί βρέθηκαν να έχουν μέτρια ετοιμότητα στην αναγνώριση προβλημάτων ψυχικής υγείας, ενώ θεωρούσαν σημαντικό να ληφθούν μέτρα για τη στήριξη τους από την πολιτεία ώστε να βελτιωθεί η ικανότητα τους να αναγνωρίζουν και να παραπέμπουν μαθητές με προβλήματα ψυχικής υγείας. Στην ετοιμότητα βρέθηκε να επιδρά η ηλικία, η υποκειμενική αντίληψη ελέγχου, η πρόθεσή τους για την αναγνώριση και παραπομπή των μαθητών, όπως και η χρησιμότητα των μέτρων για την ενίσχυσή τους στο ρόλο αυτό. Οι παράγοντες της ΘΠΣ που βρέθηκε να επηρεάζουν την πρόθεση των εκπαιδευτικών να αναγνωρίσουν και να παραπέμψουν μαθητές με προβλήματα ψυχικής υγείας ήταν οι στάσεις, οι πεποιθήσεις και η συμπεριφορά, όπως και η υποκειμενική αντίληψη ελέγχου, ενώ σημαντική επίδραση εμφάνισε η ετοιμότητα, η ηλικία τους, η διαθεσιμότητα μέτρων στήριξης τους, και η αυτοαξιολόγηση των συναισθημάτων τους. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η ΘΠΣ, σε συνδυασμό με τη συναισθηματική νοημοσύνη, αποτελούν χρήσιμα εργαλεία για την αξιολόγηση της πρόθεσης και της ετοιμότητας των εκπαιδευτικών να αναγνωρίσουν και να παραπέμψουν μαθητές με προβλήματα ψυχικής υγείας. Για να ανταπεξέλθουν οι εκπαιδευτικοί στο ρόλο αυτό θα πρέπει να ληφθούν, από την πολιτεία, μέτρα στήριξής τους σχετικά με την εκπαίδευση τους σε θέματα ψυχικής υγείας, την ένταξη στο σχολείο επαγγελματιών ψυχικής υγείας και τη διασύνδεση του σχολείου με τις κατάλληλες δομές ψυχικής υγείας.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΡΟΥΤΣΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.