Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33463
Title: Η ανάπτυξη της δημιουργικής γραφής με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών στο Γυμνάσιο
Authors: ΑΘΗΝΑΙΟΥ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: Βλάχος, Κοσμάς Δρ.
Keywords: creativity;skills integration;writing;new technologies;imagination;experimentation;collaboration;critical thinking;intrinsic motivation;peer relations;peer assessment;topic knowledge;negotiation;fluency;recursivenss;process-oriented approach;self-evaluation;self-reflection;scaffolding;real-life activities;knowledge construction;autonomy;metacognition;learning strategies;quantitative research tools;qualitative research tools;questionnaires;classroom observation checklists;productive thinking;metaphorical thinking;decision-making;planning;reviewing;social interaction;teacher guidance;prior knowledge;self-instruction;unconscious learning;story;article;essay;e-mail;contextualized task;problem-solving;higher order thinking
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να παρουσιάσει μια μελέτη περίπτωσης σχετικά με την αποτελεσματική χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία της δημιουργικής γραφής μέσα από την ισορροπημένη εισαγωγή όλων των δεξιοτήτων. Γενικά, υποστηρίχθηκε ότι οι νέες τεχνολογίες επιδρούν θετικά στη δημιουργική γραφή των μαθητών. Ειδικότερα, πρώτον, η ερευνήτρια εξέτασε πως τα μαθήματα δημιουργικής γραφής μπορούν να βελτιώσουν τη δεξιότητα της έκθεσης και πως οι νέες τεχνολογίες μπορούν να εισαχθούν έτσι ώστε ν’αυξηθεί η συγγραφική απόδοση και δημιουργικότητα των μαθητών. Κατά συνέπεια, ο επόμενος στόχος ήταν να διεξαχθεί η έρευνα και να εντοπιστούν τις απόψεις των μαθητών ως προς τη συγγραφική τους απόδοση. Τέλος, ένας δευτερεύων σκοπός ήταν η μελέτη της σχέσης μεταξύ συγκεκριμένων κειμενικών ειδών και εκφάνσεων της δημιουργικότητας. Σχετικά με το σχεδιασμό της έρευνας, ένα αρχικό και ένα τελικό ερωτηματολόγιο δόθηκαν, ενώ τέσσερα μαθήματα δημιουργική γραφής διεξήχθησαν, συνοδευόμενα από μία λίστα με παρατηρήσεις σχετικά με την απόδοση των μαθητών μέσα στην τάξη. Τα αποτελέσματα ελέγχθηκαν από κοινού και συνδυάστηκαν, οδηγώντας στα αποτελέσματα που ακολουθούν:  Οι νέες τεχνολογίες βελτιώνουν τη δημιουργική γραφή.  Η εξέλιξη της δημιουργικής γραφής είχε σαν αποτέλεσμα μια συνολική ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών στη γραφή.  Η εισαγωγή όλων των δεξιοτήτων όπως και των εργαλείων των νέων τεχνολογιών καλό θα ήταν να περιλαμβάνονται στη διδασκαλία της δημιουργικής γραφής.  Οι εκφάνσεις της δημιουργικότητας ενισχύθηκαν, ενώ η χρήση της ξένης γλώσσας, της γνώσης συγκεκριμένης θεματολογίας και της συνεργασίας αυξήθηκαν, οδηγώντας στην επίδειξη θετικής στάσης των μαθητών απέναντι στη δημιουργική γραφή.  Συγκεκριμένες εκφάνσεις της δημιουργικότητας αναπτύχθηκαν περισσότερο μέσα στο περιβάλλον συγκεκριμένων κειμενικών ειδών.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MSc DISSERTATION.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Βιβλιογραφία, Παραρτήματα5.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.