Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33459
Title: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΕΣΗ ΙΑΤΡΩΝ – ΑΣΘΕΝΩΝ: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ ΣΕ ΧΡΗΣΤΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ 1ου ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Authors: ΜΕΤΑΞΑΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ
Advisor: ΜΟΥΡΤΟΥ, ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ
Keywords: πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας;primary health care;ηλεκτρονικές εφαρμογές υγείας;e-health applications;σχέση ιατρών και ασθενών;doctor-patient relationship;προσωπικό υπηρεσιών υγείας;health care services employees;χρήστες υπηρεσιών υγείας;health care services users
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η εισαγωγή των ηλεκτρονικών εφαρμογών στις υπηρεσίες παροχής φροντίδας υγείας αποσκοπεί να παρέχει χρήσιμα εργαλεία για την όσο το δυνατόν ορθολογικότερη και αποδοτικότερη διαχείριση των διαθεσίμων πόρων. Οι εφαρμογές αυτές εισήχθησαν στην Ελλάδα εξ αφορμής της οικονομικής κρίσης που εμφανίσθηκε στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας και διαρκεί ακόμη. Οι μεταβολές που επέφερε η αλλαγή αυτή είναι πολλές. Εδώ περιοριζόμαστε σε εκείνες που αφορούν στην καθημερινότητα των εργαζομένων στον τομέα της παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας ( Π.Φ.Υ. ) και συγκεκριμένα στη μεταβολή της σχέσης ιατρών με τους χρήστες των υπηρεσιών αυτών. Οι ηλεκτρονικές εφαρμογές υγείας (e-health) αποτελούν μέρος μιας σειράς θεσμικών και οργανωτικών παρεμβάσεων στον τομέα της υγείας. Η αναφορά στις παρεμβάσεις αυτές είναι απαραίτητη, προκειμένου να κατανοηθεί το ευρύτερο πλαίσιο στο οποίο λειτουργεί, πλέον, η αγορά υπηρεσιών φροντίδας υγείας. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η εκτίμηση της ποιότητας των υπηρεσιών Π.Φ.Υ. στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνουν οι ηλεκτρονικές εφαρμογές υγείας. Υλικό-μέθοδος: Η έρευνα έγινε μέσω ερωτηματολογίων που αξιολογούσαν διάφορες παραμέτρους, σχετικά με τις συνθήκες παροχής υπηρεσιών Π.Φ.Υ. και την επίδραση των ηλεκτρονικών εφαρμογών υγείας σε μια σειρά δεξιότητες των παρόχων των υπηρεσιών και στον χρόνο που αφιερώνεται στους χρήστες – ασθενείς. Συμπληρώθηκαν 200 ερωτηματολόγια σε δύο σειρές, 90, τα οποία διακινήθηκαν ταχυδρομικώς, από εργαζομένους σε δημόσιες δομές Π.Φ.Υ. ή ιδιώτες ιατρούς – παρόχους υπηρεσιών Π.Φ.Υ., άπαντες εργαζόμενοι σε φορείς Π.Φ.Υ. με έδρα την δημοτική κοινότητα του 1ου διαμερίσματος του δήμου Περιστερίου ( δυτικής Αθήνας) ή εργαζόμενοι σε αντίστοιχες υπηρεσίες σε άλλους δήμους, αλλά διαμένοντες στο 1ο Δ.Δ. Περιστερίου και 110 από χρήστες των υπηρεσιών Π.Φ.Υ. του ιδίου δημοτικού διαμερίσματος, με τη μέθοδο της τηλεφωνικής συνέντευξης. Αποτελέσματα: Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μπορούν να βελτιωθούν, αρκεί να χρησιμοποιούνται οι ηλεκτρονικές εφαρμογές υγείας για τον σκοπό τον οποίο ορίστηκαν, δηλ. την ορθολογική και αποδοτική διαχείριση των διαθεσίμων πόρων και την ταχεία εξαγωγή, διαχείριση και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων ελέγχου λειτουργίας των υπηρεσιών Π.Φ.Υ. Μείζων αιτία δυσλειτουργιών αναδεικνύεται η έλλειψη προσωπικού και μείζων πρόκληση που θα λύσει πολλά προβλήματα, η εφαρμογή του ηλεκτρονικού φακέλλου υγείας.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΜΕΤΑΞΑΣ - ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ.pdfΔιπλωματική εργασία, κυρίως σώμα, παραρτήματα και συνοδευτικό υλικό7.29 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.