Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33440
Title: Η επίπτωση του στρες και του κοινωνικού κεφαλαίου στην ποιότητα εκπαίδευσης των ειδικευόμενων ιατρών σε νοσοκομείο της Αττικής
Authors: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ, ΧΑΡΗΣ
Advisor: Σαράφης, Παύλος Δρ
Keywords: ποιότητα εκπαίδευσης ειδικευομένων;quality of education of trainee doctors;ερωτηματολόγιο PHEEM;PHEEM questionnaire;στρες;stress;κοινωνικό κεφάλαιο;social capital;νοσοκομείο;hospital
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σκοπός: Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο τη μελέτη της επίπτωσης του στρες και του κοινωνικού κεφαλαίου στην ποιότητα εκπαίδευσης των ειδικευόμενων ιατρών στο «Κωνσταντοπούλειο» Γενικό Νοσοκομείο Νέας Ιωνίας. Υλικό-Μέθοδος: Στην έρευνα συμμετείχαν 104 ειδικευόμενοι ιατροί του «Κωνσταντοπούλειου» Γενικού Νοσοκομείου Νέας Ιωνίας. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν τρία ανώνυμα ερωτηματολόγια. Το πρώτο ερωτηματολόγιο αφορούσε το εργαλείο μέτρησης εκπαιδευτικού περιβάλλοντος ειδικευομένων PHEEM (Postgraduate Hospital Educational Environment Measure). Το ερωτηματολόγιο αποτελείται από 40 ερωτήσεις κλειστού τύπου και οι δυνατές απαντήσεις είναι διατυπωμένες σε κλίμακα Likert 6 βαθμίδων. Τις ερωτήσεις του PHEEM ακολουθούν 2 ερωτήσεις ανοιχτού τύπου, καθώς και 5 ερωτήσεις κλειστού τύπου που αφορούν την ικανοποίηση από τη θέση ειδικότητας, την εκπλήρωση των προσδοκιών και την προπτυχιακή προετοιμασία. Το πρώτο μέρος του ερωτηματολογίου περιείχε ερωτήσεις καταγραφής δημογραφικών και εργασιακών στοιχείων των ερωτηθέντων. Το δεύτερο ερωτηματολόγιο ήταν το ερωτηματολόγιο ποσοτικής εκτίμησης του κοινωνικού κεφαλαίου (Social Capital Questionnaire) που αποτελείται από 36 ερωτήσεις κλειστού τύπου. Το τρίτο ερωτηματολόγιο αφορά κλίμακες πηγών του στρες (Scales of sources of stress) που βαθμολογούν τη συχνότητα και την ένταση του στρες, μέσα από 60 ερωτήσεις. Για την ανάλυση χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSS 19.0. Αποτελέσματα: Υπήρξε σημαντική θετική συσχέτιση της διάστασης της ποιότητας εκπαίδευσης «Aντιλήψεις για την Aυτονομία» με τις διαστάσεις του κοινωνικού κεφαλαίου «Συμμετοχή στην τοπική κοινότητα», «Ανοχή στη διαφορετικότητα» και με τη συνολική βαθμολογία του κοινωνικού κεφαλαίου. Ακόμα υπήρξε σημαντική θετική συσχέτιση της διάστασης της ποιότητας εκπαίδευσης «Αντιλήψεις για τη Διδασκαλία» με τη διάσταση του κοινωνικού κεφαλαίου «Συμμετοχή στην τοπική κοινότητα». Επίσης καταγράφηκε στατιστικά σημαντική θετική συσχέτιση της διάστασης της ποιότητας εκπαίδευσης «Αντιλήψεις για την Κοινωνική υποστήριξη» με τη διάσταση του κοινωνικού κεφαλαίου «Συμμετοχή στην τοπική κοινότητα» και με τη συνολική βαθμολογία του κοινωνικού κεφαλαίου. Παράλληλα υπήρξαν σημαντικές αρνητικές συσχετίσεις των διαστάσεων ποιότητας εκπαίδευσης με όλες σχεδόν τις διαστάσεις έντασης και συχνότητας του στρες. Επιπλέον καταγράφηκε σημαντική θετική συσχέτιση της συνολικής βαθμολογίας κοινωνικού κεφαλαίου με τη βαθμολογία έντασης της διάστασης του στρες «Σύγκρουση επαγγελματικών και οικογενειακών ρόλων». Τέλος, μόλις το 14.4% των ερωτηθέντων ειδικευομένων ιατρών δηλώνουν πολύ ικανοποιημένοι με την ειδικότητά τους στη θέση που κατέχουν. Συμπέρασμα: Η στατιστική ανάλυση ανέδειξε ότι το εκπαιδευτικό περιβάλλον που παρέχεται στους ειδικευόμενους στο νοσοκομείο της Νέας Ιωνίας, κρίνεται σε γενικές γραμμές αρνητικά. Αναδείχθηκαν θετικές συσχετίσεις κατά κύριο λόγο των διαστάσεων της ποιότητας εκπαίδευσης με τις διαστάσεις του κοινωνικού κεφαλαίου και αρνητικές συσχετίσεις με τις διαστάσεις του στρες.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΧΑΡΗΣ.pdfΣύνολο διπλωματικής εργασίας1.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.