Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33428
Title: Η συμβολή του Κοινωνικού Γραμματισμού στη διαμόρφωση καταναλωτικής συνείδησης στους εκπαιδευομένους των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Η περίπτωση των ΣΔΕ της Δράμας και της Καβάλας
Authors: Γεροστεργίου, Αικατερίνη
Advisor: Βρεττός, Ιωάννης
Keywords: Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας;Second chance schools;Social Litterateur;Κοινωνικός Γραμματισμός;Ενήλικοι Εκπαιδευόμενοι
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) θεσπίστηκαν, σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, προκειμένου να βοηθήσουν τα ενήλικα άτομα να επανενταχθούν ενεργά στο οικονομικό και κοινωνικό γίγνεσθαι. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τη συμβολή του Κοινωνικού Γραμματισμού (ΚΓ) στη διαμόρφωση καταναλωτικής συνείδησης στους εκπαιδευομένους των ΣΔΕ. Συγκεκριμένα, να καταγράψει τις απόψεις των εκπαιδευομένων σχετικά με τις γνώσεις που αποκτούν για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους ως καταναλωτές, στο πλαίσιο του ΚΓ, τη δυνατότητα διαμόρφωσης καταναλωτικής συνείδησης και μετασχηματισμού της καταναλωτικής τους συμπεριφοράς ώστε να ενεργοποιηθούν ως καταναλωτές στην οικονομία και την κοινωνία. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται η θεωρητική προσέγγιση σχετικά με την εκπαίδευση ενηλίκων, το πλαίσιο θεσμοθέτησης και λειτουργίας των ΣΔΕ και η Αγωγή του Καταναλωτή (ΑτΚ), σε ευρωπαϊκό και ελληνικό επίπεδο. Επίσης παρουσιάζονται οι σχετικές έρευνες που οδηγούν στην αναγκαιότητα διεξαγωγής της παρούσας έρευνας. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η έρευνα. Πρόκειται για μελέτη περίπτωσης η οποία υλοποιήθηκε στα ΣΔΕ της Δράμας και της Καβάλας. Η ερευνητική μέθοδος που θεωρήθηκε κατάλληλη για τη διερεύνηση του θέματος είναι η ποσοτική έρευνα. Συμμετείχαν οι 115 εκπαιδευόμενοι που φοιτούσαν στα ΣΔΕ της Δράμας και της Καβάλας κατά τη σχολική χρονιά 2015-2016. Το δείγμα προήλθε με τυχαία δειγματοληψία από τον προαναφερόμενο πληθυσμό και ήταν 69 εκπαιδευόμενοι. Το εργαλείο συλλογής των δεδομένων ήταν το ερωτηματολόγιο. Η επεξεργασία των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πρόγραμμα SPSS Statistics 20. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι στο πλαίσιο του ΚΓ υπάρχει η δυνατότητα οι εκπαιδευόμενοι να γνωρίσουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους ως καταναλωτών, να διαμορφώσουν καταναλωτική συνείδηση, να μετασχηματίσουν την καταναλωτική τους συμπεριφορά και να δραστηριοποιηθούν ενεργά ως καταναλωτές στο οικονομικό και κοινωνικό γίγνεσθαι.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DE gerostergiou.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Παραρτήματα3.72 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.