Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33427
Title: ENSEIGNER LE FRANCAIS DANS LE MILIEU SCOLAIRE D'UNE MANIERE CREATIVE , MOTIVANTE ET LUDIQUE:LE CAS DU JEU THEATRAL
Authors: ΓΡΑΜΜΕΝΟΥ, ΕΛΕΝΗ
Advisor: ΝΙΚΟΥ, ΘΕΟΔΩΡΑ
Keywords: παιχνίδι, θέατρο, κινητοποίηση, δημιουργικότητα, σχολείο, τάξη της γαλλικής ως ξένης γλώσσας.;theatrical game,motivation,creativity,school,class of french as a foreign language
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Ως οπαδοί της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής και της παροχής κινήτρων στην εκπαίδευση, κατευθύναμε την έρευνά μας προς το θέατρο, θέτοντάς το στην υπηρεσία της διδασκαλίας/εκμάθησης της γαλλικής ως ξένης γλώσσας, εάν κι εφόσον συμβάλλει στην κινητοποίηση και στη δημιουργικότητα των μαθητών μέσω των ρόλων. Στο πλαίσιο αυτό, η παρούσα διπλωματική εργασία που οριοθετείται μέσα από τις σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες , επιχειρεί να εξετάσει τους παράγοντες που καθορίζουν την κινητοποίηση των μαθητών στο σχολείο , και να αναδείξει τις παραμέτρους που συντελούν στην εφαρμογή της θεατρικής πρακτικής, με απώτερο στόχο να αναδείξει τη συμβατότητα ανάμεσα στη παραδοσιακή διδασκαλία και την εκπαίδευση μέσω της θεατροποίησης. Για το λόγο αυτό, προκειμένου να διαπιστώσουμε την αποτελεσματικότητα τεχνικών του θεάτρου σε σχολικό πλαίσιο, η διερεύνησή μας επικεντρώθηκε στους εξής άξονες : την υλοποίηση θέατρο – παιδαγωγικού προγράμματος και την σκηνοθεσία παράστασης με μαθητές της τρίτης τάξης του γυμνασίου, οι οποίοι αποτέλεσαν και το δείγμα της πρώτης επιτόπιας έρευνας. Στην συνέχεια , διεξήχθη δεύτερη έρευνα με Έλληνες καθηγητές της γαλλικής γλώσσας δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων. Οι συγκεκριμένες έρευνες πραγματοποιήθηκαν μέσω διανομής κι ηλεκτρονικής αποστολής ερωτηματολογίων, προκειμένου να επιτευχτεί η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή. Τα αποτελέσματα αυτής της βιβλιογραφικής και πρακτικής αναζήτησης, μας επέτρεψαν να αποσαφηνίσουμε τις ιδιαιτερότητες της θεατρικής παιδαγωγικής πρακτικής, να επαναπροσδιορίσουμε τον ρόλο του καθηγητή ως σκηνοθέτη και κατά αυτό τον τρόπο να συμβάλλουμε στην απόκτηση της γνώσης μέσω του θεατρικού παιχνιδιού.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mémoire_ Gramménou Hélène.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ15.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.