Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33420
Title: Επιμορφωτικά πολιτιστικά προγράμματα στο πεδίο της παραδοσιακής μουσικής: μια μελέτη δομών και αντιλήψεων με βάση την Εκπαίδευση Ενηλίκων
Authors: ΑΔΑΜ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Advisor: Κορωναίου, Καθ. Αλεξάνδρα
Keywords: ελεύθερος χρόνος;κριτική σκέψη;παραδοσιακή μουσική;αισθητική εμπειρία;μετασχηματίζουσα μάθηση;ομάδα;τυπική εκπαίδευση;μη τυπική εκπαίδευση;ατομικισμός;ανάπαυση;αναψυχή;ανανέωση
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζεται η συμβολή των πολιτιστικών προγραμμάτων στη διδακτική πράξη. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται έρευνα στους συντελεστές πολιτιστικών προγραμμάτων, σε εκπαιδευτικούς, σε φορείς/διοργανωτές, σε εκπαιδευόμενους, αναφορικά με τους λόγους που οι παραπάνω ασχολούνται με την παραδοσιακή μουσική και ειδικότερα για την σχέση της με το χώρο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Ειδικότερα, μελετώνται οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι εργάζονται αποσπασματικά σε σχολές παραδοσιακής μουσικής -παράλληλα με άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης-, οι λόγοι που ωθούν τους φορείς που ασχολούνται με τη διοργάνωση αντίστοιχων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, -και οι εκπαιδευόμενοι που συμμετέχουν-, προκειμένου να ανιχνευτούν τα κριτήρια με τα οποία ο καθένας σχετίζεται από την ιδιότητά του με το γνωστικό αντικείμενο. Επίσης εξετάζεται αν και κατά πόσο η χρήση της εκπαιδευτικής μεθοδολογίας που αφορά στους ενηλίκους εφαρμόζεται ή οι εκπαιδευτικοί δεν μεταβάλλουν το μάθημά τους ανεξάρτητα του κοινού στο οποίο διδάσκουν. Η έρευνα εκτυλίσσεται στην περιφέρεια της Ανατολικής Αττικής όπου είναι η έδρα της Σχολής της Μ. Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, καθώς και το Παράρτημα του Λυκείου των Ελληνίδων Σπάτων, όπου εφαρμόζονται αντίστοιχα προγράμματα. Χρησιμοποιήθηκε ποιοτική μέθοδος προσέγγισης και πιο συγκεκριμένα η μέθοδος της εστιασμένης συνέντευξης ημιδομημένου τύπου, σε δέκα έξι (16) συμμετέχοντες, απ’ όλους τους παράγοντες που εμπλέκονται στην υλοποίηση των προαναφερομένων προγραμμάτων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η παραδοσιακή μουσική αποτελεί σχετικά ευχάριστο και προσιτό γνωστικό αντικείμενο το οποίο επιλέγουν οι ενήλικοι στον ελεύθερο χρόνο τους να ασχοληθούν μαζί της. Από την κάθε ομάδα συμμετεχόντων διαπιστώσαμε: οι εκπαιδευτικοί συνήθως αντιμετωπίζουν μικτά τμήματα εκπαιδευομένων ενηλίκων – ανηλίκων και επικεντρώνονται στη μετάδοση του ειδικού μέρους της γνώσης, χωρίς να επιδιώκουν τη μετάδοσή της μέσα από μετασχηματίζουσα μάθηση ή άλλη εκπαιδευτική διαδικασία από το πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων. Προβάλουν περισσότερο τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, παρά ασχολούνται με τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του γνωστικού αντικειμένου. Οι φορείς/διοργανωτές επιλέγουν τα συγκεκριμένα προγράμματα με βάση τον ευρύτερο σχεδιασμό του προγράμματός τους χωρίς να θέτουν ως προϋπόθεση την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν κυρίως με κριτήρια ψυχαγωγικά, κοινωνικά αλλά και επιμορφωτικά/εκπαιδευτικά. Αντιλαμβάνονται την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης έμμεσα χωρίς όμως και αυτοί από την πλευρά τους να τη θέτουν ως προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους στα αντίστοιχα πολιτιστικά προγράμματα.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΤΕΛΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ_KatAdam_FINAL.pdfΠερίληψη, Κυρίως σώμα διπλωματικής, Παραρτήματα904.18 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.