Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33415
Title: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Authors: ΠΑΜΠΟΥΚΙΔΗΣ, ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
Advisor: ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Keywords: Επαγγελματικές Κοινότητες Μάθησης;Μοιρασμένη Ηγεσία;Κοινό Όραμα
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνήσει τη δυνατότητα εφαρμογής της φιλοσοφίας των Επαγγελματικών Κοινοτήτων Μάθησης στον ελληνικό χώρο και συγκεκριμένα σε ένα γυμνάσιο της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, στο οποίο τα τελευταία χρόνια, ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας έγινε μια προσπάθεια ανάπτυξης ενός κοινού οράματος για τη βελτίωση του σχολείου στηριγμένη σε ένα τύπο δημοκρατικής και μοιρασμένης ηγεσίας. Ως Επαγγελματική Κοινότητα Μάθησης ορίζεται μια συνεχής διαδικασία, κατά την οποία οι εκπαιδευτικοί εργάζονται από κοινού σε επαναλαμβανόμενους κύκλους συλλογικής έρευνας δράσης, με σκοπό να επιτευχθούν καλύτερα αποτελέσματα για όλους τους μαθητές τους. Η βασική παραδοχή στις κοινότητες αυτές είναι ότι το κλειδί για την βελτίωση της μάθησης είναι η συνεχής-ενσωματωμένη στο επάγγελμα μάθηση για τους εκπαιδευτικούς. Για τις ανάγκες της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ως θεωρητικό πλαίσιο ένα μοντέλο έξι διαστάσεων που περιλαμβάνουν τα χαρακτηριστικά για την περιγραφή των Επαγγελματικών Κοινοτήτων Μάθησης. Οι διαστάσεις αυτές είναι η Υποστηρικτική και Μοιρασμένη Ηγεσία, οι Κοινές Αξίες και το Κοινό Όραμα, η Συλλογική Μάθηση και η Εφαρμογή της, οι Μοιρασμένες Προσωπικές Πρακτικές, οι Υποστηρικτικές Συνθήκες αναφορικά με τις Δομές και οι Υποστηρικτικές Συνθήκες αναφορικά με τις Σχέσεις που επικρατούν στο σχολείο. Η ύπαρξη των χαρακτηριστικών των δύο πρώτων διαστάσεων, που έχει ως αποτέλεσμα και την ύπαρξη των χαρακτηριστικών της τελευταίας διάστασης, είναι αυτή που εγγυάται την επιτυχή εφαρμογή των Επαγγελματικών Κοινοτήτων Μάθησης και είναι το προς διερεύνηση αντικείμενο της εργασίας αυτής. Η μεθοδολογία της έρευνας στηρίχθηκε στην χρήση τριών διερευνητικών εργαλείων και αυτά ήταν τα τεκμήρια του σχολείου, ερωτηματολόγιο και συνεντεύξεις με αποδέκτες τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Τα αποτελέσματα της έρευνας με τριγωνοποίηση των διερευνητικών εργαλείων επιβεβαίωσαν την ύπαρξη των χαρακτηριστικών των δύο πρώτων διαστάσεων, αλλά και της τελευταίας και επομένως απάντησαν θετικά στην υπόθεση ότι το σχολείο μπορεί να χαρακτηριστεί υψηλής ετοιμότητας να μετεξελιχθεί σε Επαγγελματική Κοινότητα Μάθησης. Για να συμβεί αυτό, το σχολείο θα πρέπει να έχει και την υποστήριξη της πολιτείας, ώστε να μπορέσουν να αναπτυχθούν και τα χαρακτηριστικά και των υπολοίπων διαστάσεων που περιγράφουν όλες τις λειτουργίες μιας Επαγγελματικής Κοινότητας Μάθησης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pampoukidis Charalampos.pdfΌλη η διπλωματική2.07 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.