Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33412
Title: Η συντακτική ανάλυση της ΚΝΕ ως προς την ελεύθερη σειρά των όρων μιας πρότασης. Μια πρόταση διδασκαλίας της σε αλλόφωνους μαθητές.
Authors: ΜΕΪΜΑΡΟΓΛΟΥ, ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ
Advisor: ΞΥΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ, Δρ.
Keywords: σύνταξη, πραγματολογία, σειρά των όρων, λειτουργική – χρηστική προοπτική της πρότασης, μαρκάρισμα, βασική σειρά, μαρκαρισμένη σειρά, εστίαση, θεματοποίηση
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η διδασκαλία των ελληνικών σε αλλόφωνους μαθητές και, ιδιαίτερα, η διδασκαλία της σειράς των βασικών όρων της πρότασης αποτελεί αντικείμενο που δεν έχει μελετηθεί επαρκώς. Αφορμώμενος από το γεγονός αυτό εκπόνησα αυτή την εργασία, λαμβάνοντας υπόψη μαθητές που έχουν γνώση της αγγλικής, της γαλλικής ή της ιταλικής γλώσσας. Την πρόταση και τη σειρά των όρων της την εξέτασα υπό το πρίσμα της λειτουργικής – χρηστικής προοπτικής της πρότασης και κυρίως της σύνταξης. Ξεκινώντας από τον προβληματισμό ποιες σειρές είναι εν τέλει σωστές και πώς αυτές μπορούν να διδαχτούν, καταλήγω ότι και οι έξι αποδεικνύονται γραμματικά ορθές, ενώ πιο φυσικές - μη μαρκαρισμένες - λογίζονται οι Ρ–Υ–Α και Υ–Ρ–Α. Οι υπόλοιπες τέσσερις σειρές θεωρούνται χαρακτηρισμένες μέσω Θεματοποίησης και Εστίασης ενός ή παραπάνω όρων. Σύμφωνα με τα πορίσματα που προκύπτουν, διαμόρφωσα ένα διδακτικό εγχειρίδιο γραμματικής, το οποίο αποτελείται από ενότητες που εξετάζουν καίρια ζητήματα σχετικά με το υπό μελέτη συντακτικό φαινόμενο. Διδακτικά, κάθε ενότητα περιλαμβάνει ένα θεωρητικό και ένα πρακτικό μέρος με δραστηριότητες, που στόχο έχουν την εμπέδωση της θεωρίας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΜΕΪΜΑΡΟΓΛΟΥ - ΔΕ ΕΑΠ.pdfΠεριεχόμενα, Περίληψη, Abstract, Εισαγωγή, Κυρίως σώμα διπλωματικής, Συμπεράσματα, Βιβλιογραφία, Παράρτημα1.45 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.