Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33409
Title: ΟΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ
Authors: ΜΑΡΑΚΗ, ΔΙΟΝΥΣΙΑ
Advisor: ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ, ΗΛΙΑΣ
Keywords: Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση / Secondary schools;Σχολική παραβατικότητα / Student misbehaviour
Issue Date: Oct-2016
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Το ζήτημα της παραβατικότητας των εφήβων μαθητών αποτελεί ένα μείζον θέμα στα χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας ζητήθηκαν οι εμπειρίες των εκπαιδευτικών λειτουργών για τη συχνότητα εμφάνισης της σχολικής παραβατικότητας, τους παράγοντες που οδηγούν σε αυτού του είδους τη συμπεριφορά και τις απόψεις τους σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισής της. Τέλος, ζητήθηκαν οι προτάσεις τους για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της σχολικής παραβατικότητας. Στη συγκεκριμένη έρευνα συμμετείχαν 200 εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων που εργάζονται σε 10 Γυμνάσια του νομού Ηρακλείου Κρήτης. Για τη συλλογή των δεδομένων της έρευνας πραγματοποιήθηκε μια διερεύνηση, που στηρίχθηκε στην τεχνική του ερωτηματολογίου (δημοσκόπηση), το οποίο σκόπευε στην καταγραφή των στάσεων των εκπαιδευτικών απέναντι στο επίμαχο ζήτημα. Στη συνέχεια, επιχειρήθηκε να καταδειχθεί ο βαθμός βαρύτητάς τους μέσα από τη στατιστική επεξεργασία. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι η παραβατική συμπεριφορά που εμφανίζεται συχνότερα είναι «οι μαθητές να μιλάνε χωρίς να είναι η σειρά τους (π.χ. φωνάζοντας, διακόπτοντας, κάνοντας ακατάλληλα σχόλια που αποσπούν την προσοχή κατά τη διάρκεια του μαθήματος)‧οι σημαντικότεροι παράγοντες που οδηγούν σε τέτοιες συμπεριφορές, σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών είναι «μαθητές που έχουν συναισθηματικές ή συμπεριφορικές δυσκολίες» και «γονείς που δεν εμπνέουν θετικές ως προς το σχολείο στάσεις στα παιδιά τους». Ο τρόπος αντιμετώπισης που υιοθετήθηκε από τους περισσότερους εκπαιδευτικούς ήταν η βεβαιότητα ότι σε όλους τους μαθητές έχει δοθεί άμεσα μαθησιακή δραστηριότητα ώστε να κρατηθούν απασχολημένοι. Παράλληλα, η πλειονότητα των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι είναι αρκετά σίγουροι/ες ότι διαθέτουν τις ικανότητες προκειμένου να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά την παραβατική συμπεριφορά στη σχολική τάξη. Τέλος, οι προτάσεις των εκπαιδευτικών για αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του φαινομένου ήταν «συνεργασία με ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς καθώς και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σχετικά με την αντιμετώπιση της σχολικής παραβατικότητας». Ευελπιστώ ότι η συγκεκριμένη ερευνητική προσπάθεια θα συμβάλει στην παρουσίαση μιας πληρέστερης εικόνας της μαθητικής παραβατικότητας που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ_ΜΑΡΑΚΗ ΔΙΟΝΥΣΙΑ_ΕΚΠ 51.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Παράρτημα 1 και Παράρτημα 2 2.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.