Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33381
Title: Η διδακτική του προφορικού λόγου: Πώς να αναπτυχθούν οι εγκεφαλικές και κινησιο-αισθητικές δεξιότητες του μαθητευόμενου στη γαλλική ως ξένη γλώσσα
Authors: ΓΙΩΤΗ, ΠΗΝΕΛΟΠΗ
metadata.dc.contributor.advisor: Ευθυμιάδου, Ευφροσύνη
Keywords: νευροεπιστήμες;neurosciences;νευροπαιδαγωγική;neuropédagogie;δεξιότητες του προφορικού λόγου;compétences à l'oral;γνωστικές και κινησιο-αισθητικές δεξιότητες;compétences cognitives et sensori-motrices;συναισθηματικότητα;affectivité;μαθαίνω να μαθαίνω;apprendre à apprendre;ενεργοποίηση μέσω κινήτρων;motivation;διάδραση;interaction;διαφοροποιημένη παιδαγωγική;pédagogie différenciée;στρατηγικές εκμάθησης;stratégies d'apprentissage;αυθεντικό οπτικοακουστικό διδακτικό υλικό;document authentique audiovisuel
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Ο προφορικός λόγος αποτελεί αυτήν την πλευρά της επικοινωνίας σε μία ξένη γλώσσα, τα γαλλικά εν προκειμένω, η οποία εμπεριέχει κατά τη διδασκαλία/εκμάθησή της ένα πλήθος ιδιαιτεροτήτων και δυσκολιών που συνδέονται με παράγοντες γνωστικής και συναισθηματικής φύσης καθώς και παράγοντες που σχετίζονται με τις σχέσεις. Η διδακτική του προφορικού λόγου καλείται να αντιμετωπίσει αυτά τα δύσκολα σημεία με σκοπό να αναιρέσει τα εμπόδια που δυσχεραίνουν την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του προφορικού λόγου στον μαθητευόμενο. Στις μέρες μας, η νευροπαιδαγωγική , αξιοποιώντας τα επιτεύγματα των νευροεπιστημών, τείνει να προσδώσει μια άλλη διάσταση και μια εναλλακτική προοπτική σε ότι αφορά στην προσέγγιση , στις τεχνικές και στη μεθοδολογική ακολουθία που υιοθετούνται στους κόλπους της τάξης εκμάθησης της γαλλικής ως ξένης γλώσσας. Εκθειάζει μία ολιστική προσέγγιση στη διδασκαλία/εκμάθηση της γλώσσας-στόχου, η οποία αποβλέπει στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τη γνωστική όσο και τη συναισθηματική δυναμική του μαθητευόμενου καθώς και την ανάπτυξη της δεξιότητας «μαθαίνω να μαθαίνω». Πρόκειται για μια προσέγγιση , η οποία αξιοποιεί παράγοντες όπως το συναισθηματικό υπόβαθρο, την ενεργοποίηση μέσω κινήτρων , τη διάδραση μέσα στην τάξη εκμάθησης της γαλλικής ως ξένης γλώσσας και επίσης τις αρχές μιας διαφοροποιημένης παιδαγωγικής και τις στρατηγικές εκμάθησης στο πλαίσιο σύλληψης και εφαρμογής του μαθήματος της γαλλικής γλώσσας, που αποσκοπεί στην ανάπτυξη του προφορικού λόγου. Από την άλλη , η ανάπτυξη των κινησιο-αισθητικών δεξιοτήτων του μαθητευόμενου , συμβάλλουν με τη σειρά τους στην αποτελεσματική απόκτηση δεξιοτήτων στον προφορικό λόγο. Ο κύριος σκοπός της έρευνάς μας είναι να αποκαλύψουμε τη στάση των καθηγητών της γαλλικής ως ξένης γλώσσας απέναντι σε τέτοιου τύπου διδακτικές και παιδαγωγικές παρεμβάσεις, να γνωρίσουμε τις πρακτικές και τεχνικές που χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία του προφορικού λόγου, να αναρωτηθούμε για τη συνάφειά τους ως προς αυτές που προωθούνται από τη νευροπαιδαγωγική και τελικά να διαγνώσουμε σε ποιο βαθμό το επίπεδο επιμόρφωσής τους επιτρέπει μία νευροπαιδαγωγική προσέγγιση στη διδασκαλία τους.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MEMOIRE FINAL GIOTI PINELOPI.pdf
  Restricted Access
Κυρίως σώμα διπλωματικής2.19 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.