Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33343
Title: Ο χρονισμός της διδασκαλίας των Μαθηματικών σε σε σχέση με τις απαιτήσεις για την περιγραφή των θεμάτων Φυσικής.
Authors: ΤΖΑΚΑΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Keywords: Διδασκαλία Φυσικής, Προαπαιτούμενα Μαθηματικά, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Ελλάδα, Κόσμος;Teaching of Physics, prerequisites mathematics, secondary education, Greece, World
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Περίληψη Ένα σημαντικό πρόβλημα το οποίο εμφανίζεται στη διδασκαλία της Φυσικής είναι η σύνδεση της με τα μαθηματικά και οι μαθηματικές προαπαιτούμενες γνώσεις τις οποίες πρέπει να έχει ένας μαθητής για να μπορέσει να παρακολουθήσει το μάθημα της Φυσικής στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η συνηθισμένη αντίληψη για τα μαθηματικά είναι ότι είναι η γλώσσα της Φυσικής, καθώς μέσα από αυτήν εκφράζονται οι φυσικοί νόμοι. Οι σύγχρονες αντιλήψεις όμως είναι διαφορετικές καθώς η φυσική πια είναι μια θεωρία συμμετριών. Συνεπώς η σχέση μαθηματικών και φυσικής δεν είναι τόσο απλή όσο αρχικά φαίνεται. Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα η φυσική διδάσκεται με τρεις διαφορετικούς τρόπους σε σχέση με τα μαθηματικά. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση η φυσική είναι εντελώς περιγραφική, και στηρίζεται στην ανακάλυψη κάποιων νόμων μέσα από ποιοτικά πειράματα ενώ κάποιες σημαντικές γνώσεις (όπως οι μονάδες μήκους, χρόνου, επιφάνειας) δίνονται στο μάθημα των μαθηματικών. Στο Γυμνάσιο έχουμε δυο διαφορετικές αντιμετωπίσεις. Στην πρώτη Γυμνασίου μια παρόμοια αντιμετώπιση με το Δημοτικό ενώ στις άλλες δυο τάξεις στη διδασκαλία της Φυσικής εισάγονται και κάποια στοιχειώδη μαθηματικά. Στο Λύκειο η διδασκαλία της Φυσικής είναι ιδιαίτερα μαθηματικοποιημένη και οι μαθητές εξασκούνται στην εξαγωγή μαθηματικών συμπερασμάτων και ποσοτικών προβλέψεων. Στη διδασκαλία της Φυσικής του Λυκείου παρατηρούνται σημαντικά προβλήματα, καθώς κεφάλαια των μαθηματικών απαραίτητα για τη διδασκαλία της Φυσικής (όπως οι λογάριθμοι) είναι αδίδακτα ή ελλιπώς διδαγμένα (όπως τα διανύσματα). Στα αντίστοιχα αναλυτικά προγράμματα του εξωτερικού υπάρχει ένας έντονος πειραματικός προσανατολισμός με αποτέλεσμα να απαιτείται η διδασκαλία των απαραίτητων μαθηματικών τεχνικών. Στις αντίστοιχες εξετάσεις η μαθηματική επεξεργασία των ερωτημάτων είναι πολύ πιο απλή από την αντίστοιχη ελληνική.
Appears in Collections:ΚΦΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΡΓΑΣΙΑ_ΤΕΛΙΚΗ.PDFΔιπλωματική Εργασία3.94 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.