Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33303
Title: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣΗ ΗΛΙΚΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Authors: ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΑ
Advisor: ΤΣΟΥΡΤΟΥ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Keywords: μεταγνώση, μεταγνωστικές στρατηγικές, δημιουργική έναντι κριτικής σκέψης, επίλυση προβλήματος, μαθηματικά, προσχολική ηλικία;metacognition, metacognitive strategies, creative versus critical thinking, problem solving, math, preschool age
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα εργασία διερευνά ποιες μεταγνωστικές στρατηγικές (της Πρόβλεψης, του Σχεδιασμού, της Παρακολούθησης, της Δημιουργικότητας και της Κριτικής σκέψης) παρατηρούνται συχνότερα κατά την επίλυση μαθηματικού προβλήματος και την πιθανή συσχέτιση μεταξύ τους. Επιπλέον διερευνάται η πιθανή επίδραση της ηλικίας και του φύλου στη χρήση μεταγνωστικών στρατηγικών κατά τη διάρκεια επίλυσης προβλήματος. Στην έρευνα συμμετείχαν 16 νηπιαγωγοί που παρατήρησαν τις στρατηγικές 80 παιδιών προσχολικής ηλικίας κατά τη διάρκεια επίλυσης μαθηματικού προβλήματος. Η ανάλυση της παρατήρησης έδειξε ότι συχνότερα εμφανίζονται οι μεταγνωστικές στρατηγικές του Σχεδιασμού αρχικά, έπειτα της Παρακολούθησης, ακολουθούν οι Κριτική σκέψη και Πρόβλεψη και σπανιότερα της Δημιουργικότητας. Όσον αφορά την πιθανή συσχέτιση μεταξύ τους βρέθηκε ότι οι μεταγνωστικές στρατηγικές της Πρόβλεψης, του Σχεδιασμού και της Παρακολούθησης συσχετίζονται με την Κριτική σκέψη και όχι με τη Δημιουργική σκέψη. Επιπλέον ευρήματα ήταν ότι η ηλικία και το φύλο δεν επιδρούν σημαντικά στη χρήση των μεταγνωστικών στρατηγικών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.92 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.