Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33299
Title: Κίνητρα συμμετοχής ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων σε προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων. Η περίπτωση των Φυλακών Κορυδαλλού.
Authors: ΜΟΥΣΙΟΥ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Advisor: Πανιτσίδου, Ευγενία, Δρ.
Keywords: εκπαίδευση φυλακισμένων;σχολεία δεύτερης ευκαιρίας;κίνητρο συμμετοχής;εκπαιδευτικά προγράμματα;ΣΔΕ;δια βίου μαθηση;prison education;second chance schools;participation motives;educational programmes
Issue Date: 25-Sep-2016
Abstract: Στην παρούσα μελέτη διερευνήθηκαν τα κίνητρα που ωθούν τους ενήλικους φυλακισμένους να συμμετάσχουν σε προσφερόμενα προγράμματα εκπαίδευσης. Οι Φυλακές Κορυδαλλού αποτέλεσαν το πεδίο έρευνας της παρούσας μελέτης, η οποία διεξήχθη τον Απρίλη, 2016. Πιο συγκεκριμένα, τα ερευνητικά ερωτήματα αφορούσαν στην: α) διερεύνηση εσωτερικών κινήτρων και προσωπικές ανάγκες που ωθούν τους φυλακισμένους να παρακολουθήσουν προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων, β) διερεύνηση εξωτερικών κινήτρων που μπορεί να προωθήσουν την παρακολούθηση των προγραμμάτων και γ) κίνητρα προερχόμενα από τον κοινωνικό περίγυρο της φυλακής, και αν αυτά παίζουν ρόλο στην απόφαση για συμμετοχή στα προσφερόμενα προγράμματα. Επίσης, καταγράφηκαν κάποια δημογραφικά στοιχεία των κρατούμενων, τα οποία διερευνήθηκαν σε σχέση με τα κίνητρα που τους ωθούν να συμμετέχουν σε κάποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για να βρεθούν πιθανοί συσχετισμοί. Όσον αφορά τα κίνητρα, η έρευνα έδειξε ότι οι κρατούμενοι ωθούνται περισσότερο από εσωτερικά κίνητρα και σκέψεις αυτοβελτίωσης, και σχεδόν με την ίδια ένταση παρωθούνται και από λόγους που έχουν να κάνουν με σκέψεις και προβληματισμούς για το μέλλον τους. Ως τρίτος παράγοντας, τα κοινωνικά κίνητρα, έδειξαν ότι παίζουν μεν ρόλο στην απόφαση συμμετοχής, αλλά πιο ασθενή. Ως προς τις μεταβλητές ηλικία, εθνικότητα και προηγούμενο επάγγελμα, δεν υπήρχε κάποια στατιστικά σημαντική συσχέτιση με τα κίνητρα ώθησης. Το μορφωτικό επίπεδο του φυλακισμένου, αλλά και αυτό των γονέων του αναδείχθηκε ως σημαντικός παράγοντας σε σχέση με την παρακίνηση που δίνουν τα κίνητρα για συμμετοχή σε πρόγραμμα εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, όσο πιο χαμηλό ήταν το μορφωτικό επίπεδο του κρατούμενο ή των γονέων του, τόσο μεγαλύτερη και η επιρροή των κινήτρων στην απόφαση για συμμετοχή στα προγράμματα. Το ίδιο συμπέρασμα αναδεικνύει και η διαφορά στο σθένος ώθησης από τα κίνητρα μεταξύ των κρατούμενων που παρακολουθούν κάποιο πρόγραμμα των ΣΔΕ, με αυτούς που παρακολουθούν κάποιο πρόγραμμα από τα δημόσια ΙΕΚ, προσφερόμενο σε κρατούμενους με μεγαλύτερο μορφωτικό επίπεδο.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ Mousiou ΑΙΚ.pdfΔιπλωματική Εργασία859.77 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.