Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33282
Title: Στάσεις και προσδοκίες εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη σχολική επίδοση των αλλοδαπών μαθητών και εκπαιδευτικές πρακτικές, που χρησιμοποιούν, σε πολυπολιτισμικές τάξεις
Authors: Καμαργιανή, Βασιλική
Advisor: Γκότοβος, Αθανάσιος
Keywords: Δάσκαλος;Στάσεις;Προσδοκίες;Εκπαιδευτικές πρακτικές;Αλλοδαποί
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σκοπός αυτής της ποσοτικής έρευνας ήταν η ανάδειξη των στάσεων δασκάλων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Κω απέναντι στην παρουσία των αλλοδαπών μαθητών στην τάξη και στη συμβολή των γλωσσικών και πολιτισμικών καταβολών τους στη σχολική επίδοσή τους. Επίσης διερευνήθηκαν οι προσδοκίες των δασκάλων για την εκπαιδευτική πορεία των αλλοδαπών και τη δυνατότητά τους να ενσωματωθούν ισότιμα στην ελληνική κοινωνία. Η έρευνα επιχείρησε να αναδείξει την επιρροή του φύλου του εκπαιδευτικού, των ετών προϋπηρεσίας, της προϋπηρεσίας σε Τάξη Υποδοχής, σε Διαπολιτισμικό Σχολείο και της συμμετοχής σε επιμορφωτικό πρόγραμμα στη διαφοροποίηση των δασκάλων. Τέλος η έρευνα εστίασε στη χρήση εκπαιδευτικών πρακτικών εναρμονισμένων με τη διαπολιτισμική θεωρία. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας οι άνδρες δάσκαλοι και οι έχοντες λιγότερα χρόνια προϋπηρεσίας εμφανίζουν θετικότερες στάσεις απέναντι στην παρουσία των αλλοδαπών μαθητών στο σχολείο και στην ανάγκη αξιοποίησης των βιωμάτων τους. Επίσης δηλώνουν υψηλότερες προσδοκίες για τη σχολική επίδοση των αλλοδαπών, τη μετέπειτα πορεία τους και εντάσσουν στη διδασκαλία τους σε μεγαλύτερο βαθμό στοιχεία της γλωσσικής και πολιτισμικής ταυτότητας των αλλοδαπών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Καμαργιάνη Βασιλική έρευνα (1).pdfΔιπλωματική εργασία8.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.