Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33277
Title: Οι απόψεις μαθητών Δημοτικού Σχολείου για την αποτελεσματικότητα ενός Προγράμματος Πρωτογενούς Πρόληψης και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας.
Authors: ΧΙΩΤΗ, ΣΟΦΙΑ
Advisor: Μακρής, Νίκος
Keywords: Αγωγή Υγείας- Heatlh Education;Αυτοεκτίμηση- Self-esteem;Θετικό κλίμα τάξης- Positive classroom climate;Πρόληψη- Prevention;Προσωπικές και Κοινωνικές Δεξιότητες- Personal and Social Skills;Ψυχική Ανθεκτικότητα- Resilience
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η εργασία είχε ως στόχο τη διερεύνηση της επίδρασης του προγράμματος Πρόληψης σε τρεις μεταβλητές (Αυτοεκτίμηση, Ψυχική Ανθεκτικότητα και Θετικό Κλίμα Τάξης), μέσω της καταγραφής των απόψεων των ίδιων των μαθητών Δημοτικών Σχολείων οι οποίοι συμμετείχαν σε πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στο σχολείο τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 273 μαθητές (180 πειραματική ομάδα και 93 ομάδα ελέγχου), ηλικίας από 9 έως 12 ετών οι οποίοι φοιτούσαν σε τέσσερα Δημοτικά Σχολεία του δευτέρου δημοτικού διαμερίσματος του Δήμου Αθηναίων κατά τη σχολική χρονιά 2014-2015. Η συλλογή πληροφοριών έγινε μέσω ανώνυμων ερωτηματολογίων κλειστού τύπου, αξιοποιώντας εργαλεία καταγραφής συμπεριφορών από προηγούμενες έρευνες (ερωτηματολόγιο αυτοεκτίμησης Rosenberg, ερωτηματολόγιο δυνατοτήτων και δυσκολιών SDQ και ερωτηματολόγιο μέτρησης του ψυχολογικού κλίματος στη σχολική τάξη). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, φαίνεται ότι όντως το πρόγραμμα προκαλεί θετικές αλλαγές και ενισχύει την αυτοεκτίμηση την ψυχική ανθεκτικότητα και το θετικό κλίμα μέσα στην τάξη, η επιρροή του όμως ποικίλει, λαμβάνοντας υπόψη και επιμέρους παράγοντες. Από την ανάλυση που πραγματοποιήθηκε, η επιρροή του προγράμματος καταγράφεται κυρίως στα μεγαλύτερα παιδιά με υψηλή αυτοεκτίμηση, τα οποία επηρεάζονται σε συγκεκριμένες υπομεταβλητές. Κατά συνέπεια, τα ευρήματα της παρούσας έρευνας φαίνεται να ενισχύουν προηγούμενα ερευνητικά δεδομένα σχετικά με τη συμβολή των προγραμμάτων πρόληψης τόσο στην αυτοεκτίμηση, όσο και στην ανθεκτικότητα αλλά και το θετικό κλίμα στην τάξη, τονίζοντας παράλληλα τη σημασία συνυπολογισμού και επιμέρους παραμέτρων όπως αυτοί καταγράφονται στο πλαίσιο της παρούσας ερευνητικής προσπάθειας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Χιώτη.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.