Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33269
Title: O Μικρόκοσμος στον Πληροφορικό Γραμματισμό στα Σ.Δ.Ε. Οι απόψεις των εκπαιδευόμενων
Authors: ΓΟΥΓΑΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
metadata.dc.contributor.advisor: Σοφιανοπουλου, Χρύσα, Δρ
Keywords: Σ.Δ.Ε;Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας;Εκπαίδευση Ενηλίκων;Μικρόκοσμος;Εκπαιδευτική Έρευνα;Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Ο Πληροφορικός Γραμματισμός είναι κυρίαρχο κομμάτι του Προγράμματος Σπουδών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Παρέχει δεξιότητες στους εκπαιδευομένους που είναι ικανές να βελτιώσουν τη θέση τους στον ψηφιακό κόσμο. Το πρόγραμμα σπουδών είναι «ανοικτό», με αποτέλεσμα ο εκπαιδευτής ενηλίκων, έπειτα από συνεργασία με την ομάδα και διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών, να καθορίσει το γνωστικό αντικείμενο, το οποίο επικαιροποιείται σε ορισμένα χρονικά διαστήματα. Η δομή επανάληψης αποτελεί ένα κυρίαρχο πεδίο της αλγοριθμικής σκέψης. Η διδασκαλία της είναι αναπόσπαστο κομμάτι του προγράμματος σπουδών της Πληροφορικής των Τυπικών Γυμνασίων και τα τελευταία χρόνια ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής μπορεί να χρησιμοποιήσει εκπαιδευτικό λογισμικό μικρόκοσμου για την υποστήριξή της. Στην περίπτωση των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, δεν είναι διακριτή η εφαρμογή μικρόκοσμου στην εκπαιδευτική διαδικασία, πράγμα το οποίο εφαρμόσθηκε για πρώτα φορά για τις ανάγκες της παρούσας εργασίας και στη συνέχεια με τη βοήθεια ερωτηματολογίου έγινε η καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευομένων και η στατιστική ανάλυση αυτών, για την εξαγωγή συμπερασμάτων. Τα στοιχεία που καταγράφηκαν ήταν από την μια δημογραφικά (φύλο, ηλικιακή ομάδα, οικογενειακή κατάσταση, επαγγελματική κατάσταση και πρότερες γνώσεις πριν από την φοίτηση στο Σ.Δ.Ε) και από την άλλη καταγράφηκαν στοιχεία που είχαν σχέση με την καταλληλότητα της εφαρμογής, την ευχρηστία της, την απόκτηση νέων δεξιοτήτων και την αλλαγή στάσεων από την πλευρά των εκπαιδευομένων. Παρατηρήθηκε ότι ο έγγαμος εκπαιδευόμενος αλλάζει τις στάσεις του και αποκτά νέες δεξιότητες συγκρινόμενος με τον άγαμο εκπαιδευόμενο, κάτι το οποίο συμβαίνει και στην περίπτωση της ηλικίας όπου οι εκπαιδευόμενοι σε μικρότερη ηλικιακή ομάδα επιτυγχάνουν αλλαγή στάσεων και απόκτηση δεξιοτήτων σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τους μεγαλύτερους ηλικιακά εκπαιδευόμενους. Επίσης οι εκπαιδευόμενοι που είχαν φοιτήσει κατά το παρελθόν στην Α΄ ή στην Β΄ Γυμνασίου απέκτησαν μεγαλύτερες δεξιότητες και στάσεις σε σχέση με τους αποφοίτους Δημοτικού σχολείου. Αποκλίσεις εμφανίσθηκαν και στην περίπτωση της επαγγελματικής ομάδας, όπου οι άνεργοι εκπαιδευόμενοι δεν είχαν τον ίδιο βαθμό ανταπόκρισης συγκρινόμενοι με τους εργαζόμενους συνεκπαιδευμένους τους.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΓΟΥΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ.pdf
  Restricted Access
Κυρίως σώμα διπλωματικής2.35 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.