Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33265
Title: Αξιολόγηση των παραγωγικών μερών της εξέτασης «Goethe Zertifikat B1» μέσω της επίδρασης της στο μάθημα.
Authors: ΧΑΡΙΣΗ, ΑΜΑΛΙΑ
Advisor: Μπερμπέρογλου, Παράσχος, Δρ.
Keywords: Επίδραση;Rückwirkung;Goethe Zertifikat B1;Washback Effekt;μάθημα;Unterricht
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Το θέμα αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η αξιολόγηση των παραγωγικών μερών της εξέτασης Goethe Zertifikat B1 με βάση το Washback Effekt και ανήκει στον τομέα της αξιολόγησης των διδασκομένων στο μάθημα της ξένης γλώσσας. Αντικείμενο της διπλωματικής αυτής εργασίας είναι η νέα (από το 2013 ισχύουσα) εξέταση Goethe Zertifikat B1 και πιο συγκεκριμένα μια αξιολόγηση της εξέτασης από την πλευρά του Washback Effekt, ιδιαιτέρως όσον αφορά στα παραγωγικά της μέρη Παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου. Είναι γεγονός ότι μια νέα εξέταση φέρνει πολλές αλλαγές. Είναι επιστημονικού ενδιαφέροντος να διαπιστώσει κανείς πώς αντιλήφθηκαν και αποδέχτηκαν άμεσα ενδιαφερόμενοι (καθηγητές και μαθητές) το νέο τεστ. Ενδιαφέρον έχει επίσης το ερώτημα, αν μια τέτοια αλλαγή αρκεί, για να επηρεάσει θετικά τον τρόπο διδασκαλίας και μάθησης. Κεντρική ερώτηση λοιπόν είναι: Ποια επίδραση έχει το νέο τεστ στο μάθημα; Επιλέχθηκαν τα παραγωγικά μέρη, επειδή είναι μια γενική διαπίστωση, ότι είναι πιο δύσκολο για τους μαθητές μιας ξένης γλώσσας να εκφραστούν γραπτά ή προφορικά, ειδικά όταν αυτοί δεν ζούνε στο περιβάλλον, όπου η γλώσσα ομιλείται. Ιδιαιτέρως δύσκολο είναι για τους μαθητές, που μαθαίνουν γερμανικά στην Ελλάδα, επειδή συνήθως είναι η δεύτερη ξένη γλώσσα. Περαιτέρω ερωτήματα, των οποίων η απάντηση στόχος αυτής της εργασίας είναι, είναι: Τι νέο υπάρχει στο τεστ; Ποιοι στόχοι επιδιώκονται; Πώς αναδιαμορφώσανε το μάθημα τους οι καθηγητές; Τι και πώς μαθαίνουν οι μαθητές για να προετοιμαστούν; Είναι η νέα εξέταση ποιοτική; Όλα αυτά τα ερωτήματα καταλήγουν σε ένα στόχο. Να διαπιστωθεί, αν το τεστ έχει θετική επιρροή, και αν αυτό δεν συμβαίνει, επειδή όπως αναφέρει και ο McNamara, αυτή η επιρροή είναι απρόβλεπτη, ποιοι είναι οι λόγοι γι’ αυτό, ποιες ελλείψεις υπάρχουν, ποια εμπόδια παρουσιάζονται. Αυτονόητα υποθέτει κανείς, ότι το τεστ ασκεί επιρροή αλλά ποια ακριβώς, πρέπει να ερευνηθεί. Για την απάντηση των ερωτημάτων αυτών διεξήχθη μια εμπειρική έρευνα. Στα πρώτα κεφάλαια της εργασίας παρουσιάζονται όλη η θεωρία, στην οποία βασίζονται η κατασκευή και η αξιολόγηση ενός τεστ. Πρόκειται λοιπόν για μια παρουσίαση της θεωρίας του τεστ, των ποιοτικών χαρακτηριστικών, που είναι αναγκαία για την κατασκευή τεστ και των υπαρχόντων ειδών τεστ. Επίσης παρουσιάζονται τα μοντέλα, στα οποία βασίζεται η κατασκευή τεστ, όπως επίσης και οι τύποι ασκήσεων και τα συστήματα αξιολόγησης. Όλα αυτά σε συνάρτηση με το Goethe Zertifikat B1, μια διεξοδική περιγραφή του οποίου βρίσκεται επίσης σε αυτήν την εργασία. Το δεύτερο μέρος της εργασίας ασχολείται με την παρουσίαση και την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας. Κατασκευάστηκε γι’ αυτό ένα ερωτηματολόγιο και διεξήχθησαν συνεντεύξεις. Ομάδα στόχος του ερωτηματολογίου ήταν μαθητές που προετοιμάζονται για την εξέταση, και για τις συνεντεύξεις καθηγητές, που παραδίδουν μαθήματα προετοιμασίας. Στη συνέχεια παρουσιάζονται και σχολιάζονται σύντομα οι απαντήσεις τους, ενώ μετά παρουσιάζονται και τα συμπεράσματα αυτής της έρευνας. Σε αυτό το σημείο θα ήταν ουσιώδες, να αναφερθώ σύντομα στα σημαντικότερα αποτελέσματα της έρευνας. Διαπιστώνεται λοιπόν, ότι το τεστ αυτό καθ’ αυτό κατασκευάστηκε με την πρόθεση να έχει θετική επίδραση στο περιεχόμενο του μαθήματος προετοιμασίας και στο διδακτικό υλικό. Από την άλλη πλευρά όμως, αντιλαμβάνεται κανείς, ότι αυτό δεν αρκεί. Παρουσιάζονται ελλείψεις και περιορισμοί, που έχουν ως συνέπεια, να χάνεται η προσδοκώμενη θετική επίδραση του τεστ.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dipolomarbeit Charissi Amalia.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Παράρτημα3.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.