Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33231
Title: Οργάνωση, διαχείριση και επικοινωνία της έκθεσης γλυπτών Καλεβρά από τον ΟΠΠΑΠ Δήμου Κατερίνης στην εποχή της πολιτισμικής και οικονομικής κρίσης
Authors: Πάτσιου, Ερασμία
Advisor: Κάβουρα, Ανδρονίκη
Keywords: Πολιτιστική Δραστηριότητα;Cultural Activity;Πολιτιστικοί Οργανισμοί ΟΤΑ;Cultural Organizations of local authorities;Πολιτιστική Διαχείριση;Cultural management;Βιωσιμότητα σε περιβάλλον οικονομικής και πολιτισμικής κρίσης;Sustainability in context of economic and cultural crisis;Επικοινωνιακή Στρατηγική: νέα μέσα, νέες τεχνολογίες;Communication Strategy: new media, new technologies;Στάδια Οργάνωσης Εικαστικής Έκθεσης;Stages Organization Art Exhibition;Ψηφιο-επικοινωνιακή παγκοσμιοποίηση;Digitally communicative globalization;Καινοτόμα Διαχειριστικά Μοντέλα: ΠΔΕΑ;Innovative Management Models;ΟΠΠΑΠ Δήμου Κατερίνης: Έκθεση Γλυπτών Καλεβρά;OPPAP Katerini Municipality: Sculpture Exhibition Kalevra;Πολιτιστική φήμη (brand);Cultural reputation (brand)
Issue Date: Oct-2016
Abstract: «Είδα τον άγγελο μέσα στο μάρμαρο και το σμίλεψα μέχρι που τον απελευθέρωσα» αναφέρει τόσο παραστατικά ο Μιχαήλ Άγγελος. Η θέαση του κόσμου από την οπτική του καλλιτέχνη, αποτυπωμένη στη δημιουργική και ποιοτική πράξη του, αποτελεί διαχρονική παρακαταθήκη του τόπου, συνδέοντας «με κοινωνικά νοήματα, σημασίες και αξίες» (Νάκου, 2000: 230) τις επόμενες γενιές. Οι πράξεις αναγνώρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς ενισχύονται και προβάλλονται μέσα από τις πολιτιστικές δραστηριότητες (ΠΔ) κάθε τόπου, αποτελώντας αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ζωής. Φυσικός υποδοχέας διαχείρισης και αξιοποίησης των ΠΔ αναδεικνύεται ο θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης διαμέσου της πολιτιστικής πολιτικής που ασκεί (Μπιτσάνη, 2004: 213). Στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον, οι Δήμοι, με σύμμαχο τα ΝΠΔΔ τους καλούνται να σχεδιάσουν και υλοποιήσουν ΠΔ που προάγουν και αναζωογονούν την ταυτότητα/εικόνα της πόλης αλλάζοντας την καθημερινότητά της. Παράλληλα, ζώντας στην εποχή της ψηφιο-επικοινωνιακής παγκοσμιοποίησης ενδείκνυται η εφαρμογή καινοτόμων μοντέλων στην ανάπτυξη, διαχείριση, προώθηση και προβολή των ΠΔ, και η χρήση νέων τεχνολογιών και μέσων στην επικοινωνία τους. Η παρούσα ΔΕ μελετά ζητήματα οργάνωσης, διαχείρισης, και επικοινωνίας του Γραφείου Πολιτισμού του ΟΠΠΑΠ, του ΝΠΔΔ του Δήμου Κατερίνης μέσα από την εικαστική έκθεση γλυπτών του Ευθύμη Καλεβρά, που στεγάζεται στην Αστική Σχολή Κατερίνης. Ειδικότερα, ερευνά τον τρόπο που ο ΟΠΠΑΠ οργάνωσε, διαχειρίστηκε και επικοινώνησε την έκθεση στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον, την απήχηση (επισκεψιμότητα) της έκθεσης στο κοινό ως αποτέλεσμα της διαχείρισης και επικοινωνίας του ΟΠΠΑΠ, καθώς και το ενδιαφέρον αμφότερων για μελλοντική ενίσχυσή της με διαδραστικότητα/συμπληρωματικές δράσεις αυξάνοντας την επισκεψιμότητά της. Κατόπιν με εφόδιο τα ευρήματα της έρευνας ελέγχεται μέσα από αντίστοιχες αναλύσεις SWOT, και αξιολογείται αν η συμμαχία: ΟΠΠΑΠ και έκθεσης Καλεβρά συνθέτει πολιτιστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αναζωογόνησης της Κατερίνης, ικανό να προκαλέσει την πολιτιστική φήμη της και συνακόλουθα την τοπική ανάπτυξη στην εποχή της πολιτισμικής και οικονομικής κρίσης. Ολοκληρώνοντας, παρατίθενται συμπεράσματα και προτάσεις ενδυνάμωσης και αξιοποίησης των προοπτικών της έκθεσης Καλεβρά από τον ΟΠΠΑΠ, μετατρέποντάς την σε ΠΔ τοπικής υπεροχής και παγκόσμιας προβολής.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
de_patsiou_2016.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ3.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.