Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33221
Title: Διερεύνηση ικανοποίησης ιατρονοσηλευτικού και διοικητικού προσωπικού μετά την εφαρμογή του νόμου 4052/12: Η περίπτωση του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων «Ο Αγ. Γεώργιος» και του Θεραπευτηρίου Ψυχικών Παθήσεων Χανίων.
Authors: ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΛΑΚΗΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Advisor: ΦΡΑΓΚΙΑΔΑΚΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Keywords: Επαγγελματική ικανοποίηση, Job Satisfaction Survey, συγχωνεύσεις νοσοκομείων, υγειονομικό προσωπικό, Γενικό Νοσοκομείο Χανίων, Θεραπευτήριο Ψυχικών Παθήσεων Χανίων.
Issue Date: Oct-2016
Abstract: ΣΚΟΠΟΣ: Στην παρούσα μελέτη έγινε μία προσπάθεια διερεύνησης του βαθμού και των διαστάσεων εργασιακής ικανοποίησης, καθώς και των παραγόντων που την επηρεάζουν και τη διαμορφώνουν, μεταξύ του προσωπικού του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων (ΓΝΧ) και του Θεραπευτηρίου Ψυχικών Παθήσεων Χανίων (ΘΨΠΧ). Επιπλέον διερευνήθηκαν οι παράγοντες που επηρέασαν την ικανοποίηση στην εργασία μεταξύ του ιατρικού, νοσηλευτικού, διοικητικού και επιστημονικού μη ιατρικού προσωπικού μετά τη συγχώνευση των δυο νοσηλευτικών ιδρυμάτων με το Ν.4052/2012. ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΣ: Στην έρευνα συμμετείχαν 240 άτομα (182 από το ΓΝΧ και 58 από το ΘΨΠΧ) από το σύνολο των 300 ερωτηματολογίων που διανεμήθηκαν (80% ανταπόκριση). Η έρευνα διενεργήθηκε από το Νοέμβριο 2015 έως Φεβρουάριο 2016 και συμμετείχε το ιατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και επιστημονικό μη ιατρικό προσωπικό. Χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο μέτρησης της ικανοποίησης από την εργασία, Job Satisfaction Survey (JSS) του Paul E. Spector. Οι 36 ερωτήσεις του ερωτηματολογίου χωρίστηκαν σε εννέα κατηγορίες, που αναφέρονταν στην επίβλεψη, ανταμοιβές, διαδικασίες, προαγωγή, παροχές, μισθούς, συνεργάτες, φύση της εργασίας και στην επικοινωνία ενώ προστέθηκαν δέκα επιπλέον ερωτήσεις για την κάλυψη γενικών χαρακτηριστικών και εννέα επιπλέον ερωτήσεις για την κάλυψη δημογραφικών στοιχείων. Η καταχώριση των δεδομένων έγινε σε τροποποιημένο λογιστικό φύλο EXCEL 2007 για Windows. Η στατιστική ανάλυση έγινε με χρήση του στατιστικού πακέτου IBM SPSS20.0 και περιέχει βασικές στατιστικές μεθόδους όπως έλεγχο t-ανεξαρτήτων δειγμάτων, ανάλυση διακύμανσης ενός παράγοντα (one-way ANOVA) και το μη παραμετρικό ανάλογο του Kruskal-Wallis test. Επιπλέον, έγινε χρήση του δείκτη συσχέτιση Pearson. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Η μέση τιμή της συνολικής ικανοποίησης κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα με 117,36. Δεν παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά στη μέση τιμή της συνολικής ικανοποίησης ανάμεσα στα δύο νοσοκομεία (117,79 για το ΓΝΧ και 116,00 για το ΘΨΠΧ). Οι εργαζόμενοι στο σύνολο τους με βάση τις βαθμολογίες που συγκέντρωσαν εμφανίζονται: α) ικανοποιημένοι στους παράγοντες: «Επίβλεψη» (18,10), «Συνεργάτες» (17,37) και «Φύση εργασίας» (16,47) και β) δυσαρεστημένοι στους παράγοντες: «Αμοιβές» (8,10), «Προαγωγή» (9,88) «Συνθήκες εργασίας» (10,56), «Προνόμια» (10,81) και «Ανταμοιβές» (11,93). Στον παράγοντα «Επικοινωνία» (14,14) εμφανίζονται ουδέτεροι. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η συνολική ικανοποίηση του προσωπικού του ΓΝΧ κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα (ουδετερότητας) όπως επίσης και στις επιμέρους ομάδες του υγειονομικού προσωπικού. Η συνολική αλλά και οι επιμέρους υποκλίμακες ικανοποίησης του προσωπικού δεν παρουσίασαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ανά συγχωνευμένη μονάδα. Η συνολική εργασιακή ικανοποίηση έχει πολύ ισχυρή γραμμική συσχέτιση με τον παράγοντα «Ανταμοιβές» και «Επικοινωνία».
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΛΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής5.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.