Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33212
Title: ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΜΑΘΗΣΗ:ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΠΡΟΟΔΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Authors: ΕΥΓΕΝΗ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Advisor: ΒΛΑΧΟΣ, ΚΟΣΜΑΣ Δρ.
Keywords: Differentiated instruction;vocabulary teaching;primary education;multiple intellignces;motivation;academic achievement
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η διαφοροποιημένη διδασκαλία είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση που προσαρμόζει τη διδασκαλία στις ανάγκες κάθε μαθητή. Αυτό γίνεται μέσω ενός συνδιασμού στρατηγικών οι οποίες έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές στο να διδάσκουν κάθε μαθητή στο επίπεδο που βρίσκεται. Επειδή η παραδοσιακή διδασκαλία έχει την τάση να «διδάσκει στο μέσο», οι ανάγκες των προχωρημένων και των αδύναμων μαθητών δεν καλύπτονται επαρκώς. Ο σκοπός αυτής της μελέτης είναι η δημιουργία μιας διαφοροποιημένης τάξης με τη βοήθεια της εκπαιδευτικής τεχνολογίας με σκοπό τη διερεύνηση της επίδρασης που μπορεί να έχει αυτή η νέα διδακτική προσέγγιση στην ακαδημαϊκή πρόοδο και στα κίνητρα των μαθητών. Γι’ αυτό το σκοπό, τριάντα τέσσερεις μαθητές τετάρτης τάξης διδάχτηκαν μαθήματα λεξιλογίου μέσω της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια πολυμέσων, βίντεο, παρουσιάσεων power point, διαδραστικών παιχνιδιών και διαδραστικών εικονογραφημένων λεξικών. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε τρεις φάσεις και χρησιμοποίησε ποσοτικά και ποιοτικά ερευνητικά εργαλεία με σκοπό να εντοπίσει αλλαγές στην επίδοση και στα κίνητρα των προχωρημένων, των αδύναμων και των μαθητών μέσου επιπέδου. Η ανάλυση των δεδομένων επιβεβαίωσε ότι οι μαθητές όλων των επιπέδων και ικανοτήτων μπορούν να ωφεληθούν σε μεγάλο βαθμό από τη νέα διδακτική προσέγγιση αφού και το επίπεδο κατανόησής τους και το επίπεδο ενασχόλησής τους βελτιώθηκαν σημαντικά. Τα ευρήματα επίσης παρείχαν ενδείξεις ότι η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να απλοποιήσει το δύσκολο και περίπλοκο έργο της δημιουργίας μιας διαφοροποιημένης τάξης, αφού μπορεί να προσφέρει στο δάσκαλο το διαφοροποιημένο υλικό και τις πολυτροπικές προσεγγίσεις που χρειάζεται.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DISSERTATION & APPENDICES pdf.pdfΚύριο σώμα διπλωματικής μαζί με παραρτήματα3.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.