Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33201
Title: Διοίκηση και ηγεσία στο ελληνικό σχολείο: θέσεις, στάσεις και αντιλήψεις των διευθυντών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Λάρισας
Authors: ΨΥΡΟΓΙΑΝΝΗ, ΚΑΤΙΝΑ
Advisor: Αλεξανδρόπουλος, Γεώργιος
Keywords: Διοίκηση, ηγεσία, στυλ ηγεσίας, προσωπικότητα, αποτελεσματικότητα σχολικών μονάδων, αποτελεσματικότητα ηγεσίας;Management, leadership, leadership style, personality, efficiency of schools, leadership effectiveness
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει εάν και σε ποιον βαθμό υπάρχει σχέση μεταξύ των ειδικών χαρακτηριστικών της προσωπικότητας με συγκεκριμένα στυλ ηγεσίας. Σε δεύτερο επίπεδο, αναζήτησε τα χαρακτηριστικά των αποτελεσματικών σχολείων και ηγετών, σύμφωνα με τις προσωπικές αντιλήψεις και στάσεις των διευθυντών. Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν ότι, από τους τύπους του μοντέλου των πέντε μεγάλων παραγόντων, οι περισσότεροι διευθυντές, τείνουν στους εξωστρεφείς, στους φιλομαθείς, στους φιλικούς και στους ευσυνείδητους. Αναφορικά με το στυλ ηγεσίας, η εξωστρέφεια και η φιλικότητα συσχετίστηκαν θετικά με το εξουσιοδοτικό στυλ, ενώ ο νευρωτισμός αρνητικά. Η ευσυνειδησία συσχετίστηκε θετικά με το ενδιαφέρον για την υλοποίηση των στόχων, με το μικτό στυλ (προσανατολισμός και στο έργο και στους ανθρώπους) και το δημοκρατικό/συμμετοχικό στυλ. Την ηγεσία, επέλεξαν οι διευθυντές, ως το σημαντικότερο παράγοντα αποτελεσματικότητας των σχολικών μονάδων, ενώ το όραμα και η δέσμευση στους στόχους ως το σπουδαιότερο χαρακτηριστικό των αποτελεσματικών ηγετών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf 'Κυρίως σώμα διπλωματικής', 'Παράρτημα', 'Συνοδευτικό υλικό' κ.α..2.68 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.