Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33198
Title: Σχεδιασμός και αξιολόγηση διδακτικής παρέμβασης για την ανάδειξη του ρόλου των μεταγνωστικών στρατηγικών στην ανάπτυξη της γραπτής έκφρασης μαθητών από την Α΄ έως την Γ΄ Λυκείου. Η περίπτωση ενός Λυκείου της Δυτικής Ελλάδας.
Authors: ΚΟΛΟΒΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Advisor: Μανωλίτσης, Γεώργιος, Επίκουρος καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης
Keywords: γραπτός λόγος/writing;μεταγνωστικές στρατηγικές/metacognitive strategies;μεταγνωστικές δεξιότητες/metacognitive skills;διδακτική παρέμβαση/teaching intervention;αξιολόγηση παρέμβασης/intervention on the evaluation
Issue Date: Oct-2016
Abstract: H παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την επίδραση της διδακτικής παρέμβασης στην ανάδειξη του ρόλου των μεταγνωστικών στρατηγικών στην ανάπτυξη της γραπτής έκφρασης των μαθητών από την Α’ έως τη Γ’ Λυκείου. Στόχος αυτής της ερευνητικής δράσης ήταν να μελετήσει την επίδραση συγκεκριμένων διδακτικών πρακτικών στην απόκτηση μεταγνωστικών δεξιοτήτων σύνθεσης γραπτού λόγου από τους μαθητές καθώς και τη συμβολή των μεταγνωστικών στρατηγικών στη σύνθεση επιχειρηματολογικού κειμένου. Επιλέξαμε τη μέθοδο του οιωνεί πειραματικού σχεδιασμού με μία ομάδα και δύο επαναλαμβανόμενες μετρήσεις πριν και μετά την πειραματική μεταχείριση. Ειδικότερα, 107 μαθητές Γενικού Λυκείου της Δυτικής Ελλάδας κατέδειξαν σε δοθέν ερωτηματολόγιο τις αδυναμίες που αντιμετωπίζουν στην παραγωγή γραπτού λόγου. Κατόπιν ακολούθησε η συλλογή γραπτών κειμένων των μαθητών σε συγκεκριμένο θέμα γραπτής έκθεσης ιδεών. Ο ερευνητής καταγράφοντας γλωσσικά και κειμενικά σφάλματα των μαθητών, προσπάθησε με διδακτικές πρακτικές να καταδείξει τρόπους αποφυγής των σφαλμάτων αυτών. Οι μαθητές μετέπειτα συμπλήρωσαν εκ νέου το ερωτηματολόγιο στο ο ποίο ερευνητής κατέγραψε τις όποιες μεταβολές υπήρξαν σε συνάρτηση με την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών που υιοθέτησε κατά τη διδακτική παρέμβασή του. Στην τελική φάση της έρευνας οι μαθητές συνέθεσαν νέο παρεμφερές θέμα έκθεσης ιδεών στο ίδιο επικοινωνιακό πλαίσιο με το πρώτο, ώστε ο διδάσκων να οδηγηθεί σε ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με την επίδραση της διδακτικής του παρέμβασης στη διόρθωση γλωσσικών σφαλμάτων. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με τεχνικές ποσοτικής μεθοδολογίας. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι είναι εφικτή η διόρθωση των όποιων σφαλμάτων στην παραγωγή λόγου με τη διδακτική παρέμβαση και την υιοθέτηση μεταγνωστικών στρατηγικών από το διδάσκοντα. Μολαταύτα, νέες μελλοντικές έρευνες είναι απαραίτητες για τη γενίκευση και επαλήθευση των αποτελεσμάτων της παρούσης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΟΛΟΒΟΣ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, παραρτήματα.1.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.