Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33197
Title: Όψεις της αναγνωστικής κατανόησης σε μετανάστες μαθητές του Επαγγελματικού Λυκείου και η σχέση της με τη σχολική επίδοση.
Authors: ΚΡΙΘΑΡΑΚΗ, ΔΗΜΗΤΡΑ
Advisor: Μανωλίτσης , Γεώργιος Δρ.
Keywords: Αναγνωστική κατανόηση;reading comprehension
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα εργασία ασχολείται με το θέμα της αναγνωστικής κατανόησης. Πιο συγκεκριμένα μελετά όψεις της αναγνωστικής κατανόησης των μεταναστών μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου, καθώς και τη σχέση ανάμεσα στην κατανόηση του γραπτού λόγου και τη σχολική τους επίδοση. Τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν ήταν τέσσερα. Το πρώτο εξετάζει το επίπεδο της αναγνωστικής κατανόησης των μεταναστών μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου σε διάφορα είδη κειμένων. Το δεύτερο ερώτημα εξετάζει το αν διαφέρει το επίπεδο της αναγνωστικής κατανόησης των μεταναστών μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου από το αντίστοιχο επίπεδο των γηγενών μαθητών, το τρίτο ερευνά τη σχέση ανάμεσα στην αναγνωστική κατανόηση και τη σχολική επίδοση των αλλοδαπών μαθητών και το τέταρτο εξετάζει τη συμβολή του περιβάλλοντος γραμματισμού στην αναγνωστική κατανόηση των αλλοδαπών μαθητών. Ακολουθήθηκε η δειγματοληπτική μέθοδος με τη χορήγηση ενός τεστ αναγνωστικής κατανόησης. Το δείγμα της έρευνάς μας αποτέλεσαν 55 μετανάστες μαθητές τριών Επαγγελματικών Λυκείων του νομού Ηρακλείου, καθώς και ίσος αριθμός γηγενών μαθητών από τα ίδια σχολεία, δηλαδή σύνολο 110 μαθητές. Τα αποτελέσματα της έρευνας, έδειξαν ότι οι μετανάστες μαθητές έχουν χαμηλότερη επίδοση από τους γηγενείς στην αναγνωστική κατανόηση και η διαφορά αυτή κρίνεται στατιστικά σημαντική. Η απόδοση και των δυο ομάδων ήταν καλύτερη στο συνεχές αφηγηματικό κείμενο, ενώ όσον αφορά στο τρίτο ερευνητικό ερώτημα, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αναγνωστική κατανόηση των αλλοδαπών μαθητών σχετίζεται με τη σχολική επίδοση. Αναφορικά με την συμβολή του περιβάλλοντος γραμματισμού στην αναγνωστική κατανόηση των αλλοδαπών μαθητών τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχει χαμηλή αλλά στατιστικώς σημαντική συσχέτιση της αναγνωστικής κατανόησης με τον αριθμό των βιβλίων που υπάρχουν στο σπίτι. Συμπερασματικά, οι μετανάστες μαθητές χρειάζονται συστηματική υποστήριξη και σεβασμό στο πολιτιστικό/ γλωσσικό τους υπόβαθρο, προκειμένου να αναπτύξουν στο μέγιστο βαθμό τις δεξιότητές τους, ενώ από την άλλη πλευρά, απαιτείται η εξοικείωση με το διάβασμα για το σύνολο των μαθητών. λέξεις κλειδιά:ανάγνωση, αναγνωστική κατανόηση, μετανάστες, σχολική επίδοση, περιβάλλον γραμματισμού.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diplomatiki teliko2.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Παραρτήματα1.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.